mijn vriend sloeg me wat moet ik doen?

Mijn vriend en ik krijgen samen een dochtertje ik ben nu 38weken zwanger nu is gister alles uit de hand gelopen en hebben we hevige ruzie gehad hij heeft me een MEP in mijn gezicht gegeven en me over de grond gesleept ook heeft hij mij helemaal de grond in geboort ik kan kort samen gevat in zijn ogen niks goed doen alles wat ik doe is verkeerd of niet goed genoeg wat moet ik hiermee doen? Ik ben hierdoor namelijk heel erg aan t twijfelen want ik hou wel van hem!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Liefde of niet; mishandeling is een misdrijf en in mijn ogen reden voor onmiddellijke beëindiging van een relatie, in elke mogelijke omstandigheid, zeker tegen een zwangere vrouw. (Maar maak vooral je eigen keuzes.) Er is letterlijk geen enkele reden om jou te slaan, wat je ook doet. Dat is ALTIJD maar dan ook ALTIJD verkeerd, er bestaat geen rechtpraten, er bestaat geen vergoeilijking, er bestaat geen "misschien is het ook een beetje jouw schuld", er bestaat geen "anders doet hij dit nooit". Het kan en mag niet gebeuren, punt, en iemand die een zwangere vrouw slaat verdient geen enkele vergiffenis, wat de omstandigheden ook zijn. Zo, dat moest ik even kwijt. Korte termijn advies van mij zou zijn: zoek hulp. Praat met de politie, de huisarts, slachtofferhulp.nl, vrienden en familie, praat erover met zo veel mogelijk mensen zodat iedereen ervan weet. Geen antwoord maar een commentaar omdat ik hier verder niets van weet. Ik hoop dat er iemand met een meer professioneel antwoord komt. Ik wens je het allerbeste en hoop dat je door deze moeilijke tijd heenkomt. Zoek hulp.
Ritsuka
7 jaar geleden
zoek hulp, dit is geen gezonde relatie. Ook al houd je van hem, je laat je toch niet mishandelen?
Z512099
7 jaar geleden
Weggaan van hem, hij gaat dat gegarandeerd nog doen, zie het goede antwoord van elizax.
Erna55
7 jaar geleden
Je hoop dat het eenmalig is, maar als je niet ingrijpt dan zal hij je vaker mishandelen.
Wanneer je met hem door wil gaan, dan zal HIJ nu meteen iets aan zijn agressie moeten doen. Ik hoor je niet zeggen dat hij zelf van zijn gedrag geschrokken is en meteen een afspraak met de huisarts gemaakt heeft voor verwijzing naar een vorm van agressietherapie.
Wanneer hij niet erkent dat er bij hem iets snel moet veranderen, dan zal hij je vaker mishandelen.... Neem contact op met meldpunt huiselijk geweld. http://www.vooreenveiligthuis.nl/veilig-thuis?utm_campaign=sea-geweld-huiselijke-kring-najaar-2016&utm_medium=adwords&utm_source=google&utm_term=meldpunt%20huiselijk%20geweld&utm_campaign=sea-geweld-huiselijke-kring&utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_term=meldpunt%20huiselijk%20geweld&gclid=CNTbsNKc1dACFUu3GwodcWQK0Q
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Onderneem in elk geval actie; je hebt al een paar goede suggesties gekregen. Jij moet weg bij hem, dat betekent dat één van jullie ergens anders naartoe moet. Ik hoop van harte dat je familie of vrienden hebt waar je terecht kunt als dat nodig is. Vraag daarnaast ook zéker raad bij bijvoorbeeld al genoemde organisaties: je hebt iemand nodig die verstand heeft van dit soort zaken. Als je reden hebt om te vrezen voor je veiligheid omdat je niet gemakkelijk weg kunt of wat dan ook, dan kun je ook de politie bellen. Je kunt sowieso gaan praten met de politie, bijvoorbeeld als je overweegt om aangifte te doen. Ook zij kunnen je in contact brengen met hulporganisaties. Verder: áls je vriend actie onderneemt en zelf hulp zoekt om met zijn emoties om te gaan (zie ook de zeer terechte opmerkingen van Erna over zijn reactie op wat er gebeurd is) dan is het *misschien* in de toekomst mogelijk om weer samen te leven. Maar NIET NU. Op dit moment is hij gevaarlijk voor jou én jullie kindje. Dus laat je niet afleiden door het idee of misschien zijn argumenten dat het maar één keer was en dat hij toch een kans verdient. Als jij hem die kans wilt geven is dat prima, maar hij moet éérst bewijzen dat hij een goede behandeling of begeleiding heeft gehad om te voorkomen dat zoiets opnieuw gebeurt, en dán pas kunnen jullie weer samen onder één dak wonen. Houd dat asjeblieft voor ogen: de enige veilige manier van handelen is éérst zorgen voor veiligheid voor jezelf en je kindje, en dán pas - vanuit een veilige situatie - kijken of het vertrouwen tussen jullie en jullie relatie te redden is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dear Teddybear, Hoe gaat het nu met jou en het kindje in jouw buik? Ik hoop dat alles nu beter is. Laat je even wat weten ajb, want zoals je kunt lezen zijn er aardig wat mensen die zich zorgen maken. Hopelijk tot gauw x
liveisgreat
7 jaar geleden
heb je een verleden van mishandeling of dergelijke? ik lees tussen je zinnen : ook al slaat hij me als ik zwanger ben, toch kan ik niet bij hem weg want ik hou van hem.
dat is geen houden van, dat is gehechtheid. en te weinig houden van jezelf.
lieve schat, ik zou kunnen zeggen ga zo gauw mogelijk van hem vandaan, maar ik denk dat je binnen de twee dagen terug bij hem zal staan.
zoek asap hulp, niet om hem te veranderen, maar om zicht te krijgen op je eigen codependentie.
vergeet niet, dat een kind in je buik ook voelt dat er geslagen wordt. en dat dit het kind nu al beïnvloed. dus dat het net hetzelfde als dan als het geboren is, en dan geslagen wordt. je kind kan in de baarmoeder een trauma oplopen m.a.w. Ik vermoed dat je dit niet wil.
verder : als hij je nog één keer aanraakt, ga je naar de politie en geeft hem aan. allemaal heel eng en veel in deze situatie, maar nu moet je voor jezelf kiezen. en voor je kind.

Antwoorden (5)

Beste schrijfster

Ik kwam jouw vraag tegen maar was hier geen lid. Omdat ik jouw bericht zo verontrustend vond, ben ik gauw lid geworden.
Wat jij schrijft is echt té erg ! Voor jezelf maar ook zeker nu je een kindje bij je draagt. Ik heb natuurlijk weinig info, maar wat de reden ook is : dit mag NOOIT gebeuren. En naar wat ik van andere heb gehoord, is de kans heel groot dat het dan weer gebeurd. Zeker als hij zich zelfs niet kan beheersen als jij zwanger bent.

Je schrijft dat je veel van hem houdt, maar momenteel is hij dat dus absoluut niet waard !! Voor JE EIGEN VEILIGHEID EN DAT VAN JE KINDJE moet je gewoon zsm daar weg.

Verzamel ONGEMERKT (liefst als hij weg is, maar wacht niet te lang) alle belangrijke papieren, geld en andere belangrijke zaken en ga naar familie en bel daar met deskundigen van Veilig Thuis (= vd overheid, zie bijg afbeelding), zij kunnen jou vast goed advies geven.
Ook kunnen zij woedetherapie oid adviseren waardoor het mss in de toekomst nog goed kan komen. Maar, zover ik het kan bekijken, komt het niet goed als je daar nu blijft. Ik ben echter een vreemde, dus als het kan overleg dan met bijv je ouders of een vriendin die je heel goed kent en die je eerlijk kan adviseren.

Denk alsjeblieft aan jezelf en je kindje !!

Heel veel sterkte !!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Goed en mooi antwoord. Fijn dat je lid werd toen je deze vraag vond, dat wijst op een grote betrokkenheid. Dikke Plus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je wel voor het mooie compliment Ivana.
Maar het is simpel: als iemand in nood is (IRL of virtueel), help je waar het kan. Omdat ik (gelukkig) zelf geen ervaring heb met fysieke mishandeling heb ik na mijn post gelijk gebeld met VeiligThuis om te checken of ik er goed aan heb gedaan. Gelukkig was dat zo. Dat er nog geen reactie is van de topic startster vind ik toch wel erg zorgelijk. Ik hoop dat alles goed met haar en haar baby is.
Jij schrijft dat je van hem houdt. Hoe staat het met zijn liefde voor jou ?
Weet jij zeker dat je kindje bij hem ook welkom is ? Ik heb zo'n bang vermoeden dat je baby goedmaker moet dienen voor een liefdesrelatie die al niet goed was/is.
Ik hoop dat je niet meer "thuis" bent als je deze reactie leest. Zoek hulp. Politie, Leger des Heils of welke kerk dan ook waar je maar een deur open ziet staan. Ga zo ver mogelijk weg bij die vent. Als hij eenmaal zo tekeer gaat verdient hij jouw liefde niet.
Hou je niet vast aan een boom die er niet staat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Twijfel niet langer maar hak de knoop door! Leer weer voor jezelf op te komen, het zal alleen maar erger worden vrees ik. De eerste klap is gevallen en als hij er geen spijt van toont zullen er meer volgen. Dan vindt hij waarschijnlijk dat je die verdient en dat is NIET zo! Hij probeert je afhankelijk te maken en jij volgt!
Het begint er al mee door jou te kleineren...je kan niets goed doen....bent waardeloos en ga zo maar door. Dit is duidelijk al een signaal van geestelijke mishandeling, de lichamelijke heeft nu ook al plaatsgevonden...WEG WEZEN!

Liefde maakt blind en ergens hoop je dat het overgaat...dat hij weer zo wordt als in het begin en jullie samen een gelukkig gezinnetje zullen vormen. Ik kan je nu al uit de droom helpen...dit gebeurt niet!!
Hij weet dat je van hem houdt en dit gebruikt hij om je te manipuleren en het gevoel van macht dat hij over je heeft, vindt hij erg prettig. Hij houdt echter niet van jou, als hij dat ooit werkelijk gedaan heeft. Lichamelijk en geestelijk geweld gaan altijd van kwaad tot erger en kan je tekenen voor het leven, je verdient beter!!

Ga dus nu weg nu je nog kan. Het feit dat hij je aan je haren over de grond sleurt...38 weken zwanger! Als hij ook maar enigszins van het kindje had gehouden was dit wel het laatste geweest wat hij gedaan zou hebben. Het zegt toch al genoeg?
Het laatste restje twijfel is daarmee wel weg...vind je ook niet?

Het is niet gemakkelijk, maar denk om jezelf én je kindje!
Licht je familie in, overleg met de huisarts wat je het beste kunt doen, doe aangifte bij de politie en zorg dat hij een huisverbod krijgt. Dan heb je even rust om je spullen bij elkaar te pakken, maar helaas komt hij wel weer terug. Zorg dan dat je weg bent!
Probeer hulp te zoeken en ga evtl. naar een 'blijf van m'n lijf huis' als je nergens anders terecht kunt. Zorg in elk geval dat je anderen ervan vertelt die je mogelijk kunnen beschermen als het nodig is.
Bedenk dat je een waardevol mens bent en niemand het verdient om zo onrespectvol behandeld te worden! Liefde moet van twee kanten komen!
amc
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ WEGWEZEN.
Hou je van hem of denk je dat alleen maar? Uit angst dat je alleen komt te staan? Ga in ieder geval voorlopig bij hem weg zodat hij ziet dat het menens is. Je wilt toch niet dat hij kwaad op de baby wordt en die ook slaat?
En was dit echt de eerste keer dat hij je sloeg? helaas blijft het vaak niet bij een keer, dus misschien hou je van de man die je denkt dat hij zou moeten zijn, maar ook van de man die hij echt is?
7 jaar geleden
Ik durf te wedden dat jij in het verleden wel vaker geslagen bent, en ook gekleineerd, waarschijnlijk bij je ouders thuis, anders kun je nl. niet van iemand houden die je tegelijk slaat en vernedert! Zoek hulp en praat dit uit!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Het is perse geen feit dat vrouwen die mishandeld worden dus thuis geslagen en gekleineerd zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat zeg ik ook niet!! Het gaat erom dat ze zegt - desondanks - nog steeds van hem te houden!
Erna55
7 jaar geleden
Je zegt : " ik durf te wedden dat je in het verleden vaker geslagen bent..... , waarschijnlijk bij je ouders thuis" .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je laat weer het belangrijkste weg uit mijn redenering, nl dat ze nog steeds van hem houdt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
M.a.w. Als je van iemand houdt die je heel slecht behandeld dan acht ik de kans groot dat je zoiets van thuis uit gewend bent.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+@Lopelaar, daar kun jij wel eens helemaal gelijk in hebben. Het is iets dat ik in de praktijk vaak tegen kom. Altijd is het in de jeugd al begonnen. Héél zelden is het niet het geval. Iemand die zoiets niet kent vanuit zijn of haar jeugd zal na de eerste klap al het hazenpad kiezen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het gedrag van iemand die na mishandeling de relatie niet verbreekt noemt men wel Co-dependency.
Het is aan de vrouw zelf om hier een einde aan te maken. Dat lukt niet zolang de vrouw haar hoofd in het zand steekt. Pas als zij vindt dat het genoeg is, kan dit stoppen.