hoe kom je van wanhopigheid af?

Hallo,

ik ben een licht autistische jongen van 20 jaar. Mijn eerste vriendin kreeg ik toen ik 17 was, ik heb hier 14 maanden mee gehad en daarna ging het uit. Ik was hier toen helemaal kapot van. Toen ik 19 was leerde ik een ander meisje kennen en heb hier een paar keer mee gedatet, ik heb met haar geen relatie genomen omdat ik geen verliefde gevoelens had voor haar, maar ik heb hier een paar maanden later toch een beetje spijt van gehad. Sinds februari 2016 hebben mijn twee beste vrienden een vriendin en dat zijn ook twee serieuze relaties, sinds dat hun een vriendin hebben ben ik ook opzoek naar een vriendin omdat ik later geen verstokte vrijgezel wil worden. Ik ga sinds februari 2016 ieder meisje af op tinder, Facebook, instagram, whatsapp en noem maar op. Ik krijg altijd van andere mensen te horen dat als je gaat zoeken naar een vriendin je heel wanhopig bent.

Nu is mijn vraag aan jullie :

Hoe kom je van wanhopigheid af?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Om van je 'wanhopigheid' is een kwestie van tijd. Je bent jong en het wil niet zeggen dat je nu een relatie moet hebben om in de toekomst geen single te zijn.

Als je je wanhopig voelt moet je eerst is bij jezelf denken hoe dat komt. Is de reden dat je geen relatie hebt echt de reden daarvoor? Als je een meid wilt leren kennen dan kun je je vrienden vragen of ze mee gaan stappen en dan kan je vrouwen gaan versieren. Maar ik denk niet dat je jezelf als een wanhopige jongen moet zien. T'is een kwestie van tijd en dan kom je vanzelf de waren tegen. Of dat nou deze week wordt, of over 'n jaar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Door je zinnen op iets anders te zetten. Je bent nog jong, de meeste jongeren beginnen pas aan een vaste relatie rond hun dertigste, nog tijd zat dus voor een meisje. Ga vooral genieten van het alleen zijn, deel je tijd op jouw manier in, zoek een hobby als je die niet hebt, ga bijvoorbeeld sporten, maar zorg ook dat je je thuis kunt vermaken en dat je tijd voor je vrienden maakt. Zorg dat je gelukkig bent/wordt, als je dat bent dan ben je ook veel aantrekkelijker. Ga uitdagingen aan die je altijd al aangegaan zou willen hebben, durf jezelf te zijn. Dat meisje komt vast wel, hou je ogen en oren open, maak contact op straat, in de winkel. Komt er iemand spontaan op je pad, blijf dan wel selectief, neem alleen genoegen met het meisje dat bij je past. Een meisje moet een aanvulling zijn op je eigen geluk, niet je geluk zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plus+ Precies, niet zoeken of forceren, helemaal niet nodig.