Waar kan ik terecht als ik weg wil van mijn man?

Ik heb 2 kinderen en een hele agressieve man. Hij is altijd kwaad en geweldadig naar mijn oudste zoon en ook erg onbeschoft en grof naar mij toe.
Ik wil absoluut niet verder met hem. Van mijn familie moet ik niet verwachten dat ze mij hierbij zullen helpen. Die zullen met mn man praten. Hij zal zich even gedragen maar valt daarna weer in zn oude gewoonte.
Ik wil dit niet meer. Ik leed in een gevangenis. Ik ben niet wie ik wil zijn. Al ruim 11 jaar niet meer. Wie weet waar ik naartoe kan met mijn 2 kinderen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.1K
Poet
8 jaar geleden
http://www.huiselijkgeweld.nl/organisaties/voor-wie-hulp-zoekt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jeetje. Ik hoop dat je eruit komt. Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Kea31: weet je heel zeker dat je familie je niet zal steunen? Een vriendin van mij zat in een soortgelijke situatie en was ervan overtuigd dat ze het niet aan haar ouders kon vertellen en dat ze haar linea recta terug zouden brengen naar haar man (inmiddels ex) als ze bij hem weg zou gaan. Niets bleek minder waar: zodra ze bij hem weg ging en haar ouders vertelde waarom, gingen ze niet alleen achter haar staan, maar de relatie met haar ouders is nu zóveel beter dan hij was. Ik ken jouw situatie natuurlijk niet, maar soms is het heel moeilijk om de reactie van mensen om je heen in te schatten. In elk geval, er is al een goed antwoord gegeven, maar zoek hulp. Er zijn gespecialiseerde instanties voor heel specifiek dit soort situaties. Neem eerst iemand in vertrouwen, dan sta je niet meer alleen. Heb je een goede vriendin, of een familielid waar je terecht zou kunnen? Als je mijn vriendin was, kon je desnoods per direct terecht in mijn logeerkamer. Mensen die van je houden, zullen je niet laten vallen als ze weten dat je in nood bent. Als de situatie zo ligt dat je ervoor vreest dat je man achter je aan zou komen, is het waarschijnlijk beter om ergens anders naartoe te gaan zodat hij er niet achter kan komen waar jullie zijn. Diverse organisaties die je daarbij zouden kunnen helpen, zijn al genoemd. Vergeet daarbij niet dat je ook altijd het alarmnummer kunt bellen als het mis dreigt te gaan vóór je je vertrek hebt kunnen regelen.

Antwoorden (1)

Bij huiselijk of eergerelateerd geweld is het áltijd goed om te bellen. Ook als je je afvraagt of wat je thuis meemaakt normaal is. Of als je je zorgen maakt over je kinderen. Wij helpen je de situatie te veranderen. Je kunt ons veilig bellen. We zijn er om je zo goed mogelijk te helpen. Samen met jou bepalen we de vervolgstappen. We kunnen je in contact brengen met hulpverleners bij jou in de regio. En, als je dat wilt, nemen we contact op met de politie.

Bel, 0800 - 2000
In elk gezin of relatie is er wel eens ruzie. Dat is heel normaal. Maar wat als er klappen vallen, er dagen wordt gezwegen of je steeds uitgescholden wordt. Of dat je partner je dwingt om seks te hebben of controleert waar je naartoe gaat en met wie je praat. Dit is niet normaal. Toch komt het heel veel voor.
De slachtoffers zijn vooral vrouwen, maar er zijn ook mannen die het overkomt. Voor kinderen is huiselijk geweld bovendien heel schadelijk. Huiselijk geweld gaat zelden tot nooit vanzelf over.
Het steunpunt maakt zich sterk om huiselijk geweld te stoppen en te voorkomen. Ben je slachtoffer, pleger of omstander, zoek dan hulp bij het steunpunt. Een professionele hulpverlener kan helpen de dingen op een rijtje te zetten en helpen de juiste hulp te vinden om het geweld te laten stoppen.
Ook eergerelateerd geweld is een vorm van huiselijk geweld en kan bij het steunpunt worden gemeld.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overal in Nederland zijn Veilig Thuis organisaties. Om de dichtstbijzijnde Veilig Thuis bij jou in de buurt gemakkelijk te vinden, kun je hier op de regio klikken waar je hulp en advies zoekt.
http://www.vooreenveiligthuis.nl/veilig-thuis?utm_campaign=sea-geweld-huiselijke-kring&utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_term=%2Bmeldpunt%20%2Bhuiselijk%20%2Bgeweld&gclid=CKW2tsK_r8sCFYu6GwodA8gMYA