Wat houd de hoeveelheid calorieën in die je op een voedselverpakking ziet?

Is dat de hoeveelheid calorieën die vrij komt bij het eten van het hele product dus inclusief wat er vrij komt bij de suikers en koolhydraten of laat dit slechts een beperkte hoeveelheid zien

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Amadea
7 jaar geleden
Vaak staat het vermeld per zakje/stuk en tevens per 100 (of veelvoud daarvan) gram.

Het beste antwoord

De hoeveelheid calorieën die op de verpakking staat is gebaseerd op het hele product.

Toegevoegd na 2 uur:
Waarmee ik bedoel: dus niet alleen van de suikers of koolhydraten, maar van alle ingrediënten samen. Dat was immers de vraag. Het aantal calorieën kan vermeld zijn per product, per portie en/of per 100 gram; dat staat er bij.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
@NickBoven Min: vaak staat (zie ook reactie @Amadea) zowle per 100 gram als voor geheel product.
Thecis
7 jaar geleden
@tinus1969
Het gehele product is het product zoals je het eet. Met alle ingredienten er in. De onderverdeling vanhoeveel vetten / suikers / etc er in zitten, staat daaronder vermeld. De hoeveelheid energie wat je binnen krijgt bij het nuttigen van het product kan je aangeven per portie, per 100 gram, of desgewenst per kilo (maar dat laatste kom je niet veel tegen omdat het onpraktisch is en psychologisch niet handig). Goed antwoord, +