Werkt knoflook effectief tegen schimmelinfecties?

Ik heb zo nu en dan last van een schimmelinfectie in mijn lies. Crèmes met miconazol hebben maar tijdelijk effect. Er werd me aangeraden om knoflooksupplementen te nemen. Dit zou effectief zijn tegen schimmel. Is dit wetenschappelijk bewezen en is er iemand die er persoonlijk ervaring mee heeft?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.6K

Antwoorden (2)

Ach nee, knoflook is om je bloed te zuiveren.
Maak een sterke oplossing kamillethee, was daar je liezen mee en daarna afdrogen.
Daarna insmeren met zinkzalf, en wat luchtige kleding aantrekken.
Na een paar keer behandelen ben je er van af.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://gezonderleven.com/huismiddelen-om-schimmelinfecties-elimineren/

Volgens deze site werkt knoflook daadwerkelijk tegen schimmels. Je kunt het innemen om schimmels van binnenuit aan te pakken, maar je kunt er ook een 'smeermidel' mee maken door het te vermengen met een goede olijfolie.
Zelf heb ik goede ervaringen met Tea tree olie, ik zal het altijd in huis hebben omdat het voor veel klachten helpt. Mijn zoontje was zo van zijn hoofdluis af met dit middel! Ook bij verkoudheid en nog veel meer klachten gebruik ik dit. Gebruik het echter heel spaarzaam!
https://www.optimalegezondheid.com/tea-tree-olie-een-wondermiddel-tegen-infecties-en-bacterien/

Ben je al bij de huidarts geweest? Het kan namelijk ook eczeem zijn...laat dus een diagnose stellen als je dat nog niet gedaan hebt. Er zijn veel schimmelsoorten en dus ook medicatie hiertegen. Je hebt antischimmelzalf, -crème en -poeder en een arts kan het beste advies geven. Vaak is het wel zo dat je pas na 2-4 weken smeren, pas verbetering zult zien. Puistjes en blaasjes hebben vaak nog langer nodig om te genezen. Zie je verbetering, blijf dan smeren totdat de huid helemaal genezen is. Vaak zijn er microscopisch nog draden zichtbaar en kan het alsnog weer groeien en dus terugkomen. Een arts kan dit eerder in de gaten houden en evtl. weer andere medicatie voorschrijven als de ene crème niet genoeg helpt.