Wat bij mij altijd gied werkt is sporten. Wel alles op gorgelen en uitspugen dan. Maar diir sporten komt het bij mij altijd los!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan gebruik maken van slijmoplossers. Wat ook (kan) helpen is 'Natterman Mucodyne' tegen vastzittende hoest dat veroorzaakt word door slijm.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een andere goede slijmoplosser is Fluimucil die je gewoon kan krijgen bij een drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan je loskloppen, met een schuin naar boven gehouden vlakke hand stevige klopjes geven op het bovenste deel van je borst, net onder de hals. En dan schraapgeluiden maken met je keel (gggghh, gggghh). Klinkt voor huisgenoten niet zo aangenaam, dus kan je het best op je eigen kamer doen met de deur dicht. Als dat goed gaat krijg je het slijm los in je mond en dat kan je dan doorslikken of, als het vies smaakt, uitspugen.
Lukt het op die manier niet dan kan je gorgelen met Molkosan (dat is verdunde melkwei).
Amadea
12 jaar geleden
Misschien drink je veel melk? Dan beperk je dit beter. Sowieso is koemelk niet zo gezond als de meeste mensen denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melk is niet slijmvormend, in tegenstelling tot wat veel mensen denken. Er is uit onderzoek gebleken dat het tegendeel eerder waar is. Overigens ben ik het met je eens dat melk niet zo fantastisch is als men ons wil doen geloven, maar het is níet slijmvormend.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Even tegengas geven.
Melk veroorzaakt geen slijmvorming, maar kan wel allerlei allergie veroorzaken, die op zich weer slijmvorming kan geven.
Vooral bij kinderen komt dit heel veel voor.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ook ik had vroeger echt veel last van "vastzittende" slijm in mijn keel. Dat was nog in mijn levensfase waarin ik nog dacht dat melk gezond was. Sinds ik beter weet en amper melk meer drink heb ik nergens last meer van. Dus wetenschappelijk onderzoek (door de melkindustrie betaald of niet) met allerlei resultaten interesseert mij eerlijk gezegd niet meer. Ik heb het geprobeerd op basis van ervaringen van anderen ...het kon geen kwaad...dus waarom niet de proef op de som nemen.
Sowieso reageert elk mens overal anders op. Dus mijn advies is iig een tijd zonder melk...en liefst zoveel mogelijk melkproducten proberen en kijken welk effect het heeft. Hiermee pak je hopelijk de oorzaak aan. Dat is wat je moet doen. Dus als het niet aan melk ligt zoek dan verder. Fluimiciel en dergelijke zijn voor gevolgbestrijding en daarmee krijg je alleen maar meer rotzooi in je lichaam.
verse ananas met de staafmixer pureren en opdrinken, dat is een medicijn wat langdurig gebruikt mag worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de ochtend yoghurt eten, hierdoor komt het slijm uit de keel direct los.