Waarmee kun je het beste dampen bij verkoudheid?

ik heb zout geprobeerd en eucalyptus olie. Zijn er andere mogelijkheden? En wat werkt het beste?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28.2K

Antwoorden (10)

Je kunt ook Rhinocaps nemen of vicks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stomen met kamille werkt ook goed.
Handje kamille doen in heet water, even laten trekken, koppie erboven met een handdoek eroverheen en stomen maar.
Sterkte!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kamille is inderdaad goed. Ik knip altijd een zakje kamille thee open en doe dat in het water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook een goed idee, bedankt voor je aanvulling!
Met dampo stomen helpt ook goed tegen verkoudheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water met een beetje Toco Tholin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste opties zijn al genoemd maar wil je een paardenmiddel voor verstopte neus en bijholtes?

Citroensap (eventueel verdunnen met water) in een pipetje en opsnuiven. Of een paar druppeltjes citroensap op de handpalm en dan opsnuiven.

Tip van een KNO arts gehad. Het kan geen kwaad, echter het prikt als de ziekte en het snot loopt met bakken jouw neus/bijholtes uit. Na 1 of 2x ben je gegarandeerd van jouw verstoppingen af. Zeker met de onverdunde versie.

Echter alleen doen als je bereid bent even "pijn" te lijden.
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oe dat lijkt me inderdaad pijn doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ps de - heb je niet van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@marjolein I know! In de maand dat ik hier nu rondsnuffel ben ik er al wel achter dat jij geen anonieme minner bent ;-) En ja, het prikt als de ziekte, maar werkt zo verdomde goed. Had jaren lang last van bijholte ontstekingen, stomen, spray, niets werkte echt goed. Totdat de KNO arts mij dit voorstelde. Hij zei: 5 seconden de pijn nemen, en dan komt het eens ècht los. En dat deed het, maar daar zal ik je de details van besparen ;-) Overigens sindsdien ook geen bijholte onstekingen meer gehad.
Je zou ook gedroogde tijm kunnen gebruiken in het stoomwater. Tym is slijmoplossend. Een mix van tijm en kamille is goed, kamille verzacht de neusholte en je keel en is ook gelijk goed voor je gezichtshuid. De bekende 2 vliegen in 1.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stomme minduim!
Van mij een plus duim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je ed ;-)
Bij een verkoudheid raken je slijmvliezen ontstoken en gaan uitzetten, ook reageert dit op je bijholten die in je neus en voorhoofd zitten.
Er wordt extra veel slijm gevormd om weer te kunnen genezen.
Gaan dampen helpt misschien wel even om weer lucht te krijgen, maar het genezingsproces heeft gewoon zijn tijd nodig.
Neem zo af en toe een kopje pepermunt thee, de stoffen hierin, doen je slijmvliezen en bijholten krimpen.
Hierdoor kan allelei viezigheid weer naar buiten en ga je je beter voelen, je krijgt meer lucht en kan weer beter slapen en dat is weer goed voor het herstel.

Toegevoegd na 1 uur:
En oh ja, een schoteltje met ringetjes ui onder je bed tijdens het slapen, helpt vaak ook prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- slijm komt echt wel makkelijker los/word meer vloeibaar door stomen.
Het stomen op zich met gewoon water is al erg effectief,de onderstaande opties zijn ook prime.Teatriolie zou ook evt nog kunnen.
Of lekker pittig eten door ga je ook lekker van snotteren,en komt het dus los.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stomen met zout water is erg goed. Pepermunt en eucalyptus prikkelen vaak te erg waardoor je weer een behoorlijke hoestaanval kan krijgen. Je kan ook salie thee toevoegen. is erg desinfecterend. Kamille is verzachtend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.leerwiki.nl/Tea_Tree_Olie_:_tips_om_het_te_gebruiken

Ik gebruik altijd teatree olie, maar dit gebruik ik bij heel veel kwaaltjes. ik kocht het ooit toen er op school van mijn zoontje hoofdluis heerste, dit kreeg ik als advies en mijn zoontje was er binnen een mum van tijd vanaf. Toen had ik nog zoveel over , want het is maar druppelsgewijs, de toepassing en toen ging ik kijken waar je het nog meer voor kon gebruiken. Een verkoudheid is sindsdien bij ons geen kwstie meer van ;" geen lucht meer kunnen krijgen" want het helpt echt goed om mee te stomen. Kijk maar eens op de site waar je het allemaal voor kunt gebruiken.