waarom moet altijd alles vernieuwd worden in een betere vorm?

bijv. je hebt een telefoon die het goed doet en er komt een nieuw model binnen waarom wil diegene dan altijd het nieuwere model hebben??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

omdat .. net iets hipper.. net iets sneller.. net iets wat een ander nog niet heeft..
en de fabrikant verzint wel weer verder, om de consument tevreden te houden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de buren een nieuwe tv hebben, willen veel mensen ook een nieuwe tv. Ze willen meedoen, laten zien dat ze zelf ook genoeg geld hebben om de nieuwste dingen te kopen.
Sommige kopen een dure iPod als statussymbool: Kijk eens naar mij, ik heb genoeg geld voor dure spullen.

Toegevoegd na 47 seconden:
En dan voegen ze een paar nieuwe opties toe, zodat het nieuwe product net iets anders is en mensen het eerder willen kopen.
13 jaar geleden
Hier is sprake van omgekeerde vraag. Eigenlijk wil een gedeelte van de consumenten namelijk niet per se iets nieuws, maar omdat het er is ineens wel.
Nu is het ook niet zo dat iedereen altijd per se het nieuwste model wil hebben gelukkig. Zelf heb ik daar erg weinig last van ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit redelijk logisch is: om dat het (zoals je zelf zegt) BETER is.

Mensen willen altijd iets beter, omdat dit hun leven vergemakkelijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te kunnen blijven verkopen,want dat brengt geld in het laatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat er dan verkocht blijft worden, want mensen willen altijd het nieuwste van het nieuwste want we willen iets dat iemand anders nog niet heeft.