kunnen er echt aanslagen in nederland worden verwacht?

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/10_oktober/01/binnenland/Talibanleider_bedreigt_Nederland.xml

maakt me wel bang

Toegevoegd na 6 minuten:
maar kan er dan een 3e wereldoorlog ontstaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ja dat kan, want er wordt mee gedreigd.
Of ze het ook doen dat weet niemand zeker.

Toegevoegd na 4 minuten:
Gelukkig worden er heel veel aanslagen of plannen daarvoor op tijd ontdekt omdat men in geval van dreiging de verdachte figuren heel scherp in de gaten worden gehouden, dus je hoeft je geen echte zorgen te maken.

Toegevoegd na 11 minuten:
Een derde wereldoorlog zal er niet zo snel inzitten want daarvoor moeten ze toch wel een enorm leger (lees aanhang) hebben met hele moderne wapens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik zal je zeggen, ik heb het niet gelezen.
Maar het is bekend dat televisie-zenders zullen proberen je bang te maken, zodat je naar hun programma's kijkt en radio luistert.
Altijd kan alles gebeuren, maar ik zou er niet wakker van gaan liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijkbaar, anders zouden ze het niet zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet banger dan normaal, Talibanklootzakken bedreigen tenslotte ieder land waar we vrouwen niet onderdrukken en mensen niet stenigen.

Een derde wereldoorlog komt er niet door alleen een aanslag in Nederland. Je kan er op twee manieren naar kijken: Of de war on terror overal ter wereld is de derde wereldoorlog, of de derde wereldoorlog zal er nooit (of iig voorlopig) niet komen omdat we niet tegen een traditionele vijand vechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wel vaker aanslagen geweest in Nederland.

Nederland profileert zich door bepaalde inwoners als anti-moslim land en dit is al jaren bekend in het buitenland.

Nederland staat al een tijdje op een lijst met mogelijke doelwitten in Europa.

Genoeg tijd voor de overheid om zich in alle stilte voor te bereiden en ook in mindere stilte met al die voorlichten op tv dat je voorbereid moet zijn op een ramp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach nee ben je mal, is gewoon bangmakerij joh.
ze zouden ook eerst een iets ondernemen voordat ze de mensen bang gaan maken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan, maar je kunt ook geplet worden tussen twee vrachtwagens of een vallende piano op je hoofd krijgen (zonder dat je koffiecups bij je hebt), praten we nog niets eens over een vliegtuig crash.

Een ding is zeker: de taliban is veiliger dan een suzuki op Koninginnedag.