Kan een kitten eenzaam worden?

Mijn kat heeft 12 weken geleden 2 kittens gekregen en nu is er 1 weggegeven door mijn ouders nu ben ik bang dat de andere kitten eenzaam wordt kan dat gebeuren?

en ik vind het echt heel klote dat die ene weg is want daar had ik een hele goeie band mee dan die wij nog wel hebben dus hoe ga je met dat verdriet om?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (6)

De kitten die weg is, is als het goed is naar een plek gegaan waar mensen van hem/haar zullen houden.
De kitten die jullie nu nog hebben, heeft zijn.haar moeder en jullie.
Dus ik denk dat het wel mee zal vallen met de eenzaamheid.
Jij zult moeten wennen aan het missen van de andere kitten. Houden jullie degenen die er nu nog is wel? Dan zou je die wat extra kunnen vertroetelen, samen spelen bijvoorbeeld. Dan krijgen jullie een goede band en is het voor jou ook makkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze kunnnen ze wel even missen maar dat is heel snel voorbij zo heeft de natuur dat geregeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lijkt me dat jij er meer moeite mee hebt, dan de kitten zelf.
katten zijn van oorsprong solitaire wezens. toen ze nog niet gedomesticeerd waren (getemd), leefden ze alleen vanaf het moment dat ze volwassen waren. katten kunnen er dus tegen om alleen te zijn. sterker nog in het wild was het absolute noodzaak.
sinds katten getemd zijn is dat niet anders geworden. katten zijn nog steeds loners, die geen andere individuen nodig hebben om hun leven te leiden. als die er wel zijn, zullen ze die alleen maar tolereren in hun territorium.
tot slot nog dit. je weet wat ze zeggen: honden hebben een baasje, maar katten hebben knechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja kittens kunnen wel zich eenzaam voelen. Laat weten dat je er ben voor deze kitten, veel tijd met de kitten door brengen. heb zelf ook een 2 kittens waarvan ik er 1 heb weggedaan. Ik merk dat deze veel aandacht vraagt, lekker knuffelen en spellen. Je moet een band met hem opbouwen en kitten vragen veel tijd. Als ze wat ouder zijn, dan zijn ze meer gewend om alleen thuis te zijn en zullen ze minder eenzaam zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar geef hem veel aandacht en het gaat weer beter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste, de kitten die weggaat komt heus wel goed terecht, en als het dichtbij is mag je misschien wel langskomen om te kijken hoe het ermee gaat.

De kitten die je zelf nog hebt zal heus niet eenzaam worden. Hij/Zij heeft zijn/haar moeder nog en heeft gezelschap van mensen (die andere die weg is natuurlijk ook van mensen, en als de mensen daar meer katten hebben is ie al helemaal niet alleen.)

Zolang je ze voert, met ze speelt en laat rusten komt het allemaal wel goed. ;)

Veel succes ermee!