Ze zeggen dat halfzware shag slechter is dan zware omdat het gebleekt zou worden,is dit waar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
16.2K

Het beste antwoord

Dat klopt half om half. Halfzware shag wordt gesausd met een oplossing van glycerine waardoor het zo licht wordt.
Maar roken is inderdaad sowieso niet gezond door alle toevoegingen in de tabak.
Als je wel wilt roken maar niet al die rotzooi erin wilt hebben kan je heel makkelijk zelf tabak telen, dat doen wij ook.
Puurder kan dan niet, en het is erg lekker! En nog een pluspunt; je hebt er veel en veel minder van nodig per dag dan van gewone shag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Lullig antw, maar roken is zowiezo slecht.
Mij hebben ze verteld dat half zware schadelijker is omdat je meer "nodig" hebt dan een zware.
Zo zou je dus vaker een half zware rollen en roken dan een zware en dus meer nicotine en teer binnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is waar...
halfzware shag is inderdaad gebleekt en zware shag niet.. maar iedereen verteld dat roken slecht is.. ik rook zelf ook zware shag dus ik vind wel dat ik een gezonder roker ben dus vandaar dat ik ook zware shag rook om deze redenen
groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roken is natuurlijk helemaal niet ongezond.

Maar ik heb wel eens gelezen dat de tabaksplanten "gemarteld/gekneusd" worden. Bij halfzware shag worden de bladen gewassen in één of ander chemisch bad en daarna gespoeld. Dit zou eventueel schadelijk kunnen zijn.

Dit is slecht wat ik er nog van weet dus als er iemand is met een correctie of aanvulling heel graag. Ben zelf ook wel nieuwsgierig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is zo, dat is ook met light sigaretten hoe lichter hoe bleeker
maar een goed advies
beter stoppen met roken,dan leef je een stuk gezonder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In zware shag zit meer nicotine maar minder teer dan in halfzware. Of zware minder slecht is betwijfel ik omdat het risico op kanker wat minder is maar op hart- en vaatziekten groter. Kiest u maar. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In andere tijden werd er door (Vlaamse) consumentenverenigingen zoals Testaankoop en Vivec ,nog onderzoek gedaan naar de smaak ,het nicotinegehalte ,teergehalte , kwaliteit-prijs....
Vandaag de dag is het taboe om te spreken over de geneugten van roken.
Ik heb in die tijd geleerd dat sommige zware tabak merken als Gaulloises en Gitanes heel goed scoorden , maar sommige merken stonden dan weer vanonder
Betreffende lichte en halfzware tabak waren de resultaten niet in verhouding tot wat ze beweren te zijn.
Helaas kan ik de resultaten niet terugvinden op het web.
Positieve benadering van tabak is een taboe geworden.
Ja roken is nu eenmaal niet zo gezond.