Mag een vloerlamp van staal en een vitrinekastje met glas en hout opgehaald worden door het grofvuil?

In de tuin heb ik een vloerlamp staan van staal en ongetwijfeld langer dan 1,5 meter. Daarnaast heb ik een vitrinekast van geen meter met glas die ik wil meegeven aan het grofvuil. De informatie van grofvuil gemeente Utrecht is me onduidelijk. Meubilair dat langer is dan 1,5 meter mag wel meegegeven worden maar valt een vloerlamp hieronder? Daarnaast staat er dat glas niet meegegeven mag worden maar vitrine heeft wel 2 glazen deuren en de rest van hout.

Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven?

een jaar geleden
in: Overig
1.8K
Pieterke
een jaar geleden
Die informatie moet men je bij 14 030 kunnen geven.

Antwoorden (1)

Nee, beide mogen niet worden aangeboden bij de grofvuil ophaaldienst.
De site van de gemeente Utrecht is daar vrij duidelijk over. Zie de kopjes onder Wat mag bij het grofvuil?

De lamp is een elektrisch apparaat ('alles met een stekker') en geen meubel. Het formaat van de lamp is niet van belang, het is een apparaat en mag niet mee.

De deurtjes met glas mag je ook niet aanbieden. De rest van het kastjes wel. Je kunt de deurtjes eruit halen, of alleen het glas uit de deurtjes halen. Het (gebroken) glas kun je in bijvoorbeeld een kartonnen doosje doen en bij het gewone restafval.

Als je de lamp en kastje zelf naar het afvalscheidingsstation kunt brengen, ben je er het makkelijkst van af. Eventueel kun je daar gratis een bakfiets lenen als je geen auto hebt.
een jaar geleden