Waar kan ik een snee van een boom kopen?

Ik wil graag een resin (epoxy) koffie-tafel maken en ik heb daar een horizontale snee van een boom voor nodig, waar kan ik die kopen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
1.7K
Pieterke
4 jaar geleden
Heb je al eens bij een houtzagerij of houthandel geïnformeerd?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Een boswachter moet af en toe een bos uitdunnen. Wellicht kan je daar eens vragen.
Bij de gemeente is de groenvoorziening die soms bomen of resten daarvan met wortels verwijderen. Buren en ik hebben hier destijds beide een boomstronk bemachtigd, was geen enkel probleem. Daarna zal je zelf een zaag ter hand moeten nemen of bij een bouwmarkt op maat laten zagen, dat is niet gratis.
paulos
4 jaar geleden
Pas wel op met termieten en houtworm die je via zo'n plak mee naar huis neemt. Zo'n plakje levend gezaagd hout moet je eerst goed behandelen.

Antwoorden (1)

Bij diverse tuincentra zijn houtschijven te koop, maar in mijn ogen zijn ze over het algemeen te klein (en te duur) voor een koffietafel. Deze zijn meestal gemaakt voor decoratie. Zoek echter eens voor houtzagerij op internet. Er zijn veel zagerijen in midden en Zuid Nederland en er zal dus zeker wel een bedrijf zijn in de buurt van jouw woonplaats.