Mag je volledig gesluierd het vliegtuig in?

Zojuist vriendin naar schiphol gebracht, in de wachtruimte voor het instappen zat een groepje gesluierde, naar ik aanneem, vrouwen. Ik vraag me af hoe men de paspoort controle door zijn gekomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Vertrekkende passagiers hoeven niet meer hun paspoort te tonen aan een medewerker van de marechaussee maar kunnen hun paspoort in een apparaat leggen dat de persoonskenmerken uitleest. Voorwaarde is wel dat het persoonsbewijs een chip bevat waarop de biometrische gegevens van de pashouder staan, zoals de gelaatstrekken en sinds vorige maand ook vingerafdrukken.

Volledig gezichtsbedekkend kan je geen paspoortfoto hebben, dus ja, zij zullen hun gezicht moeten laten zien bij de paspoortcontrole.

Eenmaal gecontroleerd zullen ze wel gesluierd het vliegtuig in mogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan moeten ze echt hun sluier af doen hoor anders komen ze er niet door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf ben ik in Jordanië op het vliegveld geweest, waar allemaal van deze mensen liepen.

de vrouwen werden gescheiden van de mannen, en zo werd je gecontroleerd. mannen moesten gewoon door zo'n detectiepoortje, en wat ik van mijn moeder hoorde is dat ze alleen in een kamertje werd gezet met iemand erbij, die dan een apparaat over je heen deed (soort stok zeg maar) en toen mocht ze doorlopen.

dit is dus in Jordanië zo, in Nederland vind ik dat het gezicht zichtbaar moet zijn.