de nieuwe bewoners willen geen vijver deze moet eruit. wat doe ik met de padden, kikkers en dril?

er zitten 6 x2 parende padden en 1x2 kikkers. 20 vissen . we zijn helaas niet in de gelegenheid de vijver mee te nemen.
ik wil ze ook niet zomaar dood laten gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
gezien je deze dieren niet mag vervoeren of vangen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
1.3K
Ritsuka
7 jaar geleden
nieuwe bewoners van koopwoning of huurwoning?
ronron1212
7 jaar geleden
Ik zou de vissen en de paden naar een park brengen.
ronron1212
7 jaar geleden
@Ritsuka maakt dat iets uit dan?
Ritsuka
7 jaar geleden
bij een huurwoning heb je vaak alleen als voorwaarde dat je de boel 'netjes' moet achterlaten. Nieuwe bewoners moeten dan zelf vijver weghalen als ze die niet willen
Z512099
7 jaar geleden
De padden en kikkers en dril naar de dichtstbijzijnde sloot, maar de vissen mag je zomaar niet ergens deponeren, welke vissen zijn het ?
Als het goudvis of zonnebaars is mag je ze Niet in de vrije natuur loslaten.
Daarvoor kan je beter adverteren, het tijdstip (voorjaar) is ideaal.
Utrecht
7 jaar geleden
@ronron1212: Dat is wel degelijk relevant.
Bij een huurwoning moet je de boel achterlaten zoals je deze hebt gekregen, tenzij de nieuwe bewoners akkoord gaan en de verantwoordelijkheid overnemen.
Bij een koopwoning hoort de vijver gewoon bij het onroerend goed en dus bij de koop. Tenzij in de koopovereenkomst duidelijk is afgesproken dat de verkopers de vijver verwijderen voor de overdracht. Maar daar ben je als verkoper zelf bij.
Anders is het de koper die (na overdracht) de vijver mag dempen en een nieuw plekje voor de vissen en kikkers mag vinden.
ronron1212
7 jaar geleden
@Utrecht in beide gevallen kan je dus of als oude huurder of als verkoper de vijver verwijderen.
anneliez
7 jaar geleden
is er geen vereniging natuurbescherming in de buurt? Dab daar eens contact mee opnemen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn vissen heb ik weggegeven op Marktplaats. Kikkers e.d. heb ik bij de dichtstbijzijnde singel gebracht.
Utrecht
7 jaar geleden
Maar als verkoper kan je nergens toe verplicht worden als je hier niet zelf bij de verkoop vrijwillig voor hebt getekend.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bah verschrikkelijk....ik zou proberen bij een kinderboerderij

Antwoorden (1)

uitzetten of verkopen via marktplaats