Is een knuppel met prikkeldraad legaal?

Ik vroeg het me gewoon af. Niet van plan om te maken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
TurfGraver
7 jaar geleden
Niet meer dan een knuppel zonder.
erotisi
7 jaar geleden
Nee dat is in sommige omstandigheden niet legaal. Als die achterin je auto ligt zonder dat je van plan bent om een hek te gaan bouwen zal de politie deze in beslag kunnen nemen. Als daar mee loopt terwijl je net van de gamma afkomstig bent zal de politie niet zo snel dat verdacht vinden. Het hangt dus een beetje van de omstandigheden af.
erotisi
7 jaar geleden
Een honkbalknuppel zonder prikkeldraad in de achterbak van een auto kan zelfs strafbaar zijn onder omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
nee

Antwoorden (1)

nee helaas niet

dit is voor de wet een steekwapen/slagwapen
het verschil tussen met en zonder is dat je zonder prikkeldraad honkbal kan spelen
en met prikkeldraad alleen als wapen kan worden gebruikt

Toegevoegd na 13 uur:
sorry heb het verkeerd geformuleerd:
Gelukkig niet
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
.....nee helaas niet..... ??? Hoezo helaas niet?
Je zal zo iemand tegenkomen!
Rieneke1
7 jaar geleden
@jodokus52, mijn idee!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
zo is het stop dat ding in de kachel