Hoe onderhoudt en vul je een stormaansteker bij?

Ik heb een aansteker gekocht die ook goed werkt terwijl er wind staat. Je kunt je sigaret dan aansteken (Ja k weet het roken is slecht, ik rook niet veel echter en sowieso daar gaat mijn vraag niet over) zonder gedoe met kommetjes van je hand maken (is zelfs gevaarlijk voor je met zo'n hete hoge vlam) ik heb er een van het merk Atomatic (zie de foto bijgevoegd) volgens mij is dit een zogenaamde stormaansteker?

Anyway heb nog wat vraagjes erover:

1. Hoelang doe je gemiddeld met een volle lading erin? Als je uitgaat van 10 sigaretjes per dag (rook er meestal 7/8 per dag, int weekend vaak wat meer)

2. Bijvullen hoe werkt dit exact? Hoe doe je dit goed en veilig? Gaat dat gaatje alleen open en dicht op het moment dat je bijvult neem ik aan?

3. Kun je de aansteker in je pakje sigaretten stoppen? Of mogen er geen tabaksresten tegen het bijvulgaatje komen?

4. Moet je zo'n ding onderhouden? Zoja hoe en wanneer?

Ik heb tot nu toe enkel alleen ervaring met wegwerpaanstekers, met name BIC vind ik goed. Maar met wind een peuk aansteken is zo irritant. Heb vanmiddag deze stormaansteker gekocht, hij zat al vol dus heb m geprobeerd al, werkt goed!

Graag reacties! Bedankt alvast!

Dennis

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
NIemand die me kan helpen? Vooral vraag 2 wil ik graag weten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe je moet bijvullen staat in de regel op de bus aanstekergas. Ik blijf het overigens een geklooi vinden . Er gaat altijd een berg naast. En het is een ventiel, dus het laat maar aan één kant gas door. Gas is lichter dan lucht, en de bus staat onder druk, dus aansteker boven, gasbus beneden.

Antwoorden (1)

Stormaanstekers werken net als gewone navulbare aanstekers, alleen ze gebruiken VEEL meer gas. Dat kun je kopen in bussen, die je met een ventieltje onderin de aansteker stopt, even drukken en vol is-ie weer. Hoeveel sigaretten precies heb ik nooit geteld, maar een normale wegwerpaansteker gaat voor mijn gevoel ongeveer tien keer zo lang mee als een navulbare, en een normale navulbare al snel vijf keer zo lang als een stormaansteker. Het is dus wel ideaal, maar niet echt heel voordelig, en de meeste aanstekers lijken na een paar keer vullen ook steeds minder gas "op te kunnen nemen", en als je een paar keer per dag moet gaan vullen, is de lol er wel af.

Het hangt een beetje van de kwaliteit af of het de moeite loont dus. Tegenwoordig zijn er trouwens ook storm-wegwerpaanstekers (van om en nabij een euro) die nog wel korter meegaan dan een gewone wegwerpaansteker, maar een erg goed alternatief zijn.

Verder onderhoud dan af en toe navullen vergen ze overigens niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hee, bedankt voor je reactie. die sterm-wegwerpaanstekers, waar haal je die? Mijn stormaansteker kostte rond de 3 euro, van de Primera. Geen idee of het een wegwerpding is, maar bijvullen kan ook in elk geval. Heb hem nu morgen een week, en is nog redelijk ver vol als ik het goed zie. Waar kun je het beste die fles met gas bewaren? Ik dacht eerst aan een keukenkastje of iets dergelijks. Maar op de fles staat iets in de trand van dat hij voldoende ventilatie moet hebben niet boven de 50 graden mag komen. Maar ja voldoende ventilatie, tja ik dacht ik moet hem dan in de schuur zetten die is best groot ook. Maar ja ik las dat dit gas niet onder de 5 graden mag komen, en ik weet niet hoe koud het in de schuur wordt als het hard vriest. Heb het nog wel bij de primera nagevraagd, die zeggen dat het in een kast gewoon kan.. Maarja dan denk ik op mijn beurt, waarom staat er dan op de fles dat hij voldoende ventilatie moet hebben.