kun je een strijkembleem op een colbert zetten?

een standaard colbert.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Amadea
7 jaar geleden
Dat lijkt mij moeilijk strijkbaar. Ik zou het er op vastnaaien.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan.
Het enige waar je op moet letten is van welk materiaal het colbert gemaakt is, en dat je dat niet heter strijkt dan toegestaan is. Want als het, bijvoorbeeld 100 % polyester is en je zet er een hete strijkbout op, dan strijk je niet alleen het embleem vast, maar smelt je de stof van het colbert. En als het ECHT maar op stand 1 gestreken kan worden, heb je kans dat de lijm onvoldoende smelt.

Het veiligst kun je het strijkijzer op 2-3 zetten, en een theedoek tussen strijkijzer en embleem/colbert leggen. Zorg wel dat het precies op de juiste plek ligt, want vast is vast. Liever wat langer op een te lage temperatuur, dan zelfs maar kort op een te hoge temperatuur.