Heb ik een te kleine schooltas?

Ik heb een schooltas van het merk Lacoste gekocht en ik ben bang dat Hij te klein is voor m'n boeken . Weten jullie misschien hoe groot een schooltas moet zijn de afmetingen zijn 42 x 31 x 12

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Hoi,

Dit ligt eraan of je je kluisje gaat gebruiken ik zelf heb een nog veel kleinere tas maar gebruik m'n kluisje optimaal (heb meestal maar 2 tot 3 vakken in m'n tas en wissel elke pauze). Je hebt dus gewoon een prima tas gekozen alleen kunnen niet je gymspullen, boeken , bv spullen allemaa tegelijk in
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi, ik gebruik mijn kluisje ook, alleen vraag ik me af of het wel past met herenfietsen naar school enz, dan moet alles wel tegelijk in je tas.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hou jij je boeken dan op school? Het gaat om de dag dat de meeste (en grootste) boeken van en naar school vervoerd worden in die tas.
Er zijn zo veel schooltassen te koop, daar is geen bestaande of vereiste afmeting voor. denk aan de lederen schooltas, aan de dubbele ook lederen tas , aan de pöckel, aan allerlei rugzak-modellen.
Teveel om op te noemen.

Je kunt proberen met deze terug te gaan en een grotere zoeken/kopen en vragen of je hem kunt inruilen. Dit heeft natuurlijk alleen een kans van slagen als de tas nog gloednieuw is, NIET beschadigd is. Een en ander hangt wel af van de welwillendheid van de winkelier... Het is niet zo dat het maar 'blind' gevraagd en gedaan wordt.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Doe het wel zo snel mogelijk, iedere dag telt en vergeet niet je kassabon mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lol; dat zij de afmetingen van een KLEINE handtas. Werd dat ding echt verkocht als schooltas ???? Oplichterij. Geld terugvragen. (Lijkt me sowieso verstandig, want dat kan haast geen goedkope tas geweest zijn, daar hadden ze je voor dat geld ook wel wat goed advies bij mogen verkopen).

Een schooltas moet MINIMAAL tussen de 20 en 30 liter zijn. Deze is nauwelijks 12 ; echt veel te klein dus. Niet alleen moeten alle boeken die je op een dag meeneemt er in passen (al kun je ze op school eventueel in een kluisje doen, je hebt ze toch vaak thuis weer nodig), maar ook je mappen, schriften, schrijfbenodigdheden, de lunch en wat te drinken. Voor ook nog je gymspullen is een tas al snel te klein, daar kun je beter een extra tas voor meenemen.

Pas na verloop van tijd merk je eigenlijk wat je allemaal daadwerkelijk meeneemt / mee moet nemen, en welke overige spullen je mee moet slepen. Je kunt dus in de brugklas het beste voor een niet al te dure tas kiezen, want heel vaak zal die nog een keer vervangen moeten worden. Een tas is echter zelden te groot, maar snel te klein. Liever een ruime halflege tas dan een propvolle kleine. Lucht weegt niks ;-) En je hebt nog een beetje ruimte om te zoeken zonder steeds je hele tas leeg te moeten kieperen.

Een paar gescheiden vakken is wel handig, dan kun je je spul een beetje logisch opbergen en dat vergemakkelijkt het zoeken.

Dus JA, je schooltas is vrijwel zeker te klein.

Toegevoegd na 2 minuten:
(Dit type/formaat travelbag, (want dat is het, oor een middagje wandelen) dat zo te zien tegen de 85 (!!) euro kost, koop je vrijwel overal voor minder dan een tientje. Dat zou je een keer kunnen uitproberen, maar voor dat geld heb je ook een heel goede tas van een goed tassenmerk dat WEL aan de eisen voldoet. Bijvoorbeeld van Eastpack.