Ik had 3 cavia's en 1tje is doodgegaan, maar nu lijken ze heel depresief( en dat na 1 maand ) wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
jc54
7 jaar geleden
Niks. Als ze depressief lijken, wil dat nog niet zeggen dat ze depressief zijn. Overigens, morgen kan het al weer heel anders zijn. Ga er maar van uit, dat het vanzelf over gaat.
Rieneke1
7 jaar geleden
Als dieren ander gedrag dan normaal vertonen, kan er goed een medische oorzaak voor zijn. Ga naar de dierenarts.

Antwoorden (1)

Je zou ze iets meer aandacht kunnen geven als ze eenzaam lijken. Ze even aaien of op schoot nemen. Misschien missen ze hun vriendje wel, dieren hebben gevoel. En geef ze eens een stukje paprika, gewoon als snack. Zijn ze dol op! Wel lief van je dat je het op erkt en je zorgen maakt. Succes met je beestjes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom nou een min? Kan diegene dat verklaren?
Rieneke1
7 jaar geleden
Ik heb je een min gegeven omdat je advies wel eens heel verkeerd uit kan pakken, met dode dieren als gevolg. Bij veranderd gedrag is er een grote kans dat er een medische oorzaak achter zit, en moet je dus altijd eerst naar een dierenarts. Pas als een medische oorzaak is uitgesloten kan je aan een gedragsprobleem gaan denken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je toelichting Rieneke1. Alleen een min geven zonder uitleg daar leer ik niets van. Nu weet ik het.