wie weet wat het teken op zijn schouder betekent of waar ik het kan vinden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Dit is een Maori Tribal Shoulder Tattoo.
http://www.tattooshortlist.com/maori-tribal-shoulder-tattoo/ De Maori zijn de oorspronkelijke inwoners van Nieuw-Zeeland. Voordat de Europeanen naar Nieuw-Zeeland kwamen, droegen vele, zo niet zelfs alle hoog aangeschreven Maori’s zogenaamde moko’s, een permanente versiering van het lichaam en het gezicht. Deze Maori tattoos bestaan al meer dan duizend jaar en werden oorspronkelijk geplaatst met verschillende soorten beitels, gemaakt van de botten van de albatros.
Voor de Maori staat het ontvangen van de moko voor het oversteken van een belangrijke grens, bijvoorbeeld de overgang van kind naar volwassene, en wordt begeleid door vele rituelen. De tattoo diende tevens voor de toegang van de ziel in het dodenrijk. Een niet getatoeëerde overledene vond nimmer rust.
In de Maori tattoo, die is opgebouwd uit fraaie, cirkelvormige patronen, zit een code verwerkt waaraan men de afkomst en rang van de drager herkennen kan, maar ook bijvoorbeeld de huwbaarheid, vruchtbaarheid en schoonheid. http://www.risingsun.nl/nl/tattoos/maori
https://artcstory.wordpress.com/2016/04/25/de-maori-tattoo/
Pieter2011
7 jaar geleden
+ Die reactie zou als antwoord 10 punten waard geweest zijn!
SimonV
7 jaar geleden
Bedankt!
Maar het is geen antwoord op de vraag... Ik heb niet kunnen vinden wat deze specifieke patronen betekenen.

Antwoorden (1)

De stijl is polynesian.
In dit soort tatoeages zitten vaak verschillende symbolieken.
Van de schildpad tot de versiering, het betekent allemaal wel iets.
Als je zoekt op polynesian en meaning kom je een heel aantal dingen tegen.
Succes!