Hoe lang kan een bosje rozen gemiddeld zonder water?

Ik wil mijn vriendin een bosje rozen geven maar ik moet met de trein minimaal 2 uur reizen dus ik vroeg me af of ze dat wel overleven.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
33.3K
Amadea
7 jaar geleden
De antwoorden op http://www.startpagina.nl/v/wetenschap/landbouw-veeteelt/vraag/597127/opzoek-middeltje-zorgt-bloemen-post geven al een boel tips hoe je de stelen vochtig kunt houden, en dat helpt de bloemen om 2 uur warmte te overleven.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik doe altijd een aantal vellen keukenrol kleddernat maken, dan plastic of aluminium folie om de stelen en de keukenrol, en dan in een boterhamzakje en deze met plakband vast maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan een stukje keukenrol bevochtigen en om de stelen doen, daarna wat folie eromheen. Zo blijven ze vrij lang goed.

Antwoorden (1)

Ik heb dit aan mijn bloemist gevraagd en bloemen en ook rozen kunnen 2 uur helemaal zonder water. Je moet dan wel een nieuw snijvlak maken, maar dat is sowieso handig.

Daarnaast zijn er allerhande tips om de stelen van de roos niet uit te laten drogen, zoals omwikkelen in een plastic zakje en dicht tapen met ducktape of gewoon natte tissues eromheen.

Omdat je treinreis 2 uur duurt zou ik de stelen wel inpakken.

Toegevoegd na 3 minuten:
NB. Rozen zijn niet de sterkste bloemen die gemakkelijk lang zonder water kunnen.