Kan er één (of meer) dwergpapegaai bij kleine tropische vogels in de voliere?

Hallo, ik ben al een aantal weken bezig met het zoeken naar een volière en die heb ik gevonden hij is er ruim. Ik hou erg van de
kleine tropische vogels maar ook van dwergpapegaaien mijn vraag was dus of die samen konden met bijvoorbeeld een kanarie of Goulds Amadine of iets dergelijks. Ik zou graag namelijk meerdere kleine vogels nemen en dan misschien één dwergpapegaai erbij nemen. Ik heb namelijk een buurman die hetzelfde doet maar dan met kleine vogels en parkieten. Alvast bedankt voor het antwoord

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Nee, agapornissen kun je wel bij elkaar of als groepje (even aantal) houden, maar niet combineren met andere (kleinere) vogels ; ze zijn erg dominant en vooral de vrouwtjes erg territoriaal, dat wordt een slachtpartij.