In het gunstigste geval komt hij er aan de achterkant weer uit. Maar gaat je kater na een dag kotsen, dan is er grote kans dat de boel ergens verstopt zit: dierenarts is dan de enige kans. En waarschijnlijk een operatie!
Ivana
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Niet alleen verstopping is mogelijk, maar ook invaginatie: spoedgeval!!!!!!!!
Vermoedelijk niets, en zal het ding het lichaam via de natuurlijke weg verlaten. Maar, zoals met ALLE ingeslikte vreemde voorwerpen, KAN het een risico zijn voor een darmverstopping. En dan ben je niet blij, want dan zal het vermoedelijk operatief moeten worden verwijderd en dat doen ze niet gratis.

Het beste kun je eigenlijk meteen contact opnemen met de dierenarts om te vragen wat je het beste kunt doen (meestal : proberen er van voor of van achter weer uit te krijgen). Hou vooral in de gaten of hij de komende toed goed blijft eten, drinken en vooral poepen, en als hij spuugt : kijk of de ballon er bij zit.

En uiteraard dergelijke voorwerpen liever uit de buurt van je huisdieren houden. Ballonnen zijn gevaarlijker dan je denkt, niet alleen voor kleine kinderen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Ik haat ballonnen, heel veel zeevogels overlijden nodeloos door die ondingen. Niks feestelijks aan.