Hortensia op stam "bloed" midden van 1 tak? wat is dit? en hoe kan dit? vieze vlekken de tegels. eind diezelfde tak nieuwe loten (blaadjes)?

de plant is nu 2 jaar oud

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Het beste antwoord

Deze site verteld alles over ziektes en plagen bij Hotensia's.

http://www.tuinfo.nl/site/index.php/problemen/177-hortensia-ziekten-en-plagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zitten er ook een soort wasachtige schubjes op de stengel? Dan zou het schildluis kunnen zijn...bij witte bolletjes (vooral onderaan blad te zien) zou het wollige dopluis of hortensialuis kunnen zijn.
Vieze vlekken onder de plant wijst vaak op luis... schildluid zie je vrijwel niet, daarom dacht ik eraan.
Te bestrijden door aanstippen met spirtus... alle schildjes... dan is het zo weg...