ik heb een paar goude ringen hoe kan ik die het beste smelten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
12.8K

Antwoorden (5)

Goud smelt bij 927 graden.
Dus met een gasbrander kun je die temperatuur makkelijk halen!

Ik zou het wel buiten doen;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier staat beschreven hoe je zelf ringen maakt tot smelten aan toe!

http://www.syberg.be/yJuweel/ring_maken.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan er natuurlijk een goede reden voor hebben, maar ik zou me afvragen of het wel de moeite waard is.

Goud kan best behoorlijk wat op te brengen,
van 7,80 tot 21,50 euro per gram afhankelijk van karaat.

Zelf smelten als amateur is niet zo simpel en je verliest dus snel meer dan je wint.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder toevoeging van pure zuurstof is het moeilijk om een vuur te krijgen wat heet genoeg is.
Met cokes of antraciet kan je wel temperaturen krijgen tot zo'n 1500 graden als je er permanent lucht in blaast (smidsvuur), maar je zou dan een hittebestendige keramische kroes moeten hebben om de ringen in te doen.
Niet onmogelijk maar een heel karwei.
Vergeet niet om wat borax toe te voegen voor je het gaat gieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet,ik zou het het bij een juwelier/goudsmid laten doen.
Ik neem aan dat je geen klompje goud wilt,maar er iets anders van wilt(laten) maken? Dan kom je toch bij een vakman terecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan jij niet zelf, maar bij een juwelier wel. Dus verkopen, en hun smelten voor jou wel...