Geld versturen?

Is het toegestaan iemand geld te sturen in een envelop als je zijn/haar rekeningnummer niet zou kunnen weten op een of andere reden?

(Ik ga hier niet uit van b.v. een paar duizend euro, maar b.v. 20 euro.)

Ja, ik weet het het is een rare vraag, maar hij schoot me ineens te binnen.

Toegevoegd na 5 dagen:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
31.8K

Antwoorden (9)

Ja hoor dat mag alleen weet je nooit voor 100% zeker of het aan zal komen bij de geadresseerde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, waarom niet? Er is geen wet die het verbied om geld te versturen. Hou er wel rekening mee dat het bij normale verzending niet verzekerd is, met andere woorden: als het kwijt raakt, ben je het kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga er vanuit dat het altijd gevaarlijk is om geld te versturen, vooral bij hoge bedragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@woutb dan is het wel een hele dure verzending
Ja dat is toegestaan. Als de ontvanger geen bezwaar maakt tenminste. Ik denk daarbij aan een zakelijke transactie.

Of het wijs is is een tweede. Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat het geld niet zichtbaar/ voelbaar is via de enveloppe.
Dus in een kaart steken oid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag je wel,maar is geheel op eigen risico! Probeer er wel voor te zorgen,dat het geld niet al te zichtbaar is,door het b.v. tussen 2 velletjes papier te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag, maar zorg ervoor dat het geld niet doorschijnt. De kans dat het dan ergens 'achterblijft' is groter.

Net als met alle ander post, heb je nooit garantie dat het echt overkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het altijd proberen, bv in een dubbele kaart. Maar als je zeker wilt weten dat het aankomt, zou ik het aangetekend, met opgave van de waarde doen.
Maar voor 20 euro kan je het risico wel nemen, dacht ik.

Volgens mij is aangetekend en bericht van ontvangst: E 7,50.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk mag je geld versturen,
Ik krijg jaarlijks een geld enveloppe toegestuurd voor mijn verjaardag van mijn oude oma ( zij kan ook niet zo goed omgaan met overmaken etc. ).

Of het verstandig is, is dan natuurlijk wel de vraag. Diegene kan altijd zeggen dat het niet aangekomen is of de brief kan verkeerd bezorgd worden. Of daadwerkelijk niet aankomen!

Maar het mag wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat mag. Maar als je iemand echt geld verschuldigd bent, zou ik het niet doen. Diegene hoeft maar te zeggen dat het niet is aangekomen, en jij zal moeten bewijzen dat het wel zo is. Of nog een keer betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier in Nederland is het geen probleem maar als je het naar het buitenland verzend dan wel daar halen zij het geld eruit of je moet het in alu folie doen dan is de kans iets groter dat het over komt .