Ik beantwoord een vraag en iemand anders zegt later bijna hetzelfde, zie extra uitleg.

Vervolgens wordt dit latere antwoord dat inhoudelijk bijna hetzelfde is als het mijne gekozen tot beste antwoord, mijn vraag is: Vinden jullie dat dit moet kunnen?

Het gaat mij niet om de misgelopen 10 punten, maar het staat wel in de richtlijnen dat je antwoord niet hetzelfde mag zijn als een vorig antwoord en als je te weinig punten hebt kun je bijvoorbeeld geen positieve en negatieve duimpjes geven, waardoor je dus wel in je mogelijkheden beperkt bent met minder punten.

Aanvulling: Ik wil hier niet specifiek noemen om welke vraag het ging, het is namelijk niet iets persoonlijks, maar iets algemeens over de werking van deze site. De antwoorden (die van mij en die van die ander) lagen ongeveer een uur uit elkaar, dus tegelijkertijd typen zal er niet dik inzitten.

Een antwoord hieronder spreekt over mogelijke 'vriendjespolitiek' door mensen die elkaar kennen. Daar had ik nog niet eens zo bij nagedacht, maar het is natuurlijk wel mogelijk. Zoals velen hieronder schrijven is er weinig aan te doen. Ik was echter wel benieuwd of dit onderwerp leeft onder de medegebruikers.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk speelt er nog iets anders met het kiezen van het beste antwoord. Er doen nogal wat mensen mee die vrienden van elkaar zijn. Als een van die vrienden een antwoord plaatst op hun vraag zou het best kunnen dat ze die vriend die 10 punten gunnen Het is mij al twee keer opgevallen dat een matig antwoord toch de beste werd, terwijl er betere antwoorden waren gegeven. Vriendjes politiek? Als dat zo is kan niemand hier iets aan doen denk ik. Leuk dat je deze vraag zo stelt want door jouw vraag kan ik dit even kwijt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Waarscgijnlijk was die persoon tegelijk met jou het antwoord aan het typen en dan zie je niet of er nieuwe antwoorden worden toegevoegd. vervolgens zal het tweede antwoord misschien net iets beter/vollediger/duidelijker zijn waardoor dat antwoord is gekozen als beste antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nu heb je 100 punten.... Alstublieft.

Wel een flauwe situatie; weinig aan te doen. Het kan immers voorkomen dat 2 mensen tegelijk bezig zijn met een antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dankjewel, maar het gaat me echt niet om de punten. Het enige lastige is dat bijvoorbeeld het stellen van een vraag punten kost, dus je wordt wel beperkt in je mogelijkheden met minder punten, dit terwijl je toch te goeder trouw kunt zijn en geenszins van plan om bijvoorbeeld onnozele vragen te stellen.
Het staat inderdaad in de richtlijnen, maar als iemand een lang antwoord geeft, of in ieder geval een antwoord waar hij/zij lang over heeft gedaan, dan kan het zijn dat zijn/haar antwoord niet gekopieerd is van jou, maar dat jullie gewoon allebei dezelfde bron heb gebruikt, of allebei simpelweg een goed antwoord hebben gegeven.

Het lijkt mij dat het heel moeilijk (al dan niet onmogelijk) is om na te gaan welke van de 2 situaties zich heeft voor gedaan. Dus alleen de keuze van de vrager (en waarschijnlijk ook aantal positieve/negatieve duimpjes) heeft invloed op welk antwoord het 'beste' is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, zie echter ook mijn aanvulling op op de vraag, er was in dit geval een uur verschil. Overigens heb ik ook nog een voorbeeld ontdekt van bijna net zoiets waar er 15 uur verschil in zat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja 15 uur is wel érg veel. Een uur zou nog wel kunnen; als je je heel erg verdiept in een vraag en eerst goed je bronnen wilt uitzoeken...of je laat het scherm met beantwoord aanstaan, gaat opzoek naar bronnen en raakt vervolgens verdiept in iets waardoor je GV even vergeet.
Misschien iets te ver doordacht, maar het is mogelijk.
PS: de aanvulling zag ik pas nadat ik mijn antwoord had verstuurd ;) mooi voorbeeld uit de praktijk dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mooi voorbeeld inderdaad, want volgens mij was ik die aanvulling aan het typen op hetzelfde moment dat jij je antwoord gaf, dit om te voorkomen dat alle antwoorden die verder gegeven zouden worden als hoofdonderdeel het tegelijkertijd intypen van een antwoord hadden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
jah zo gaat het ook wel eens bij mij :p
Inderdaad, het antwoord is hetzelfde als zijn voorganger (alleen gebruikt hij zijn eigen woorden), en meestal krijg je een uitgebreider antwoord met nutteloze aanvullingen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik antwoord geeft op een vraag lees ik niet al de antwoorden hoor. Ik geef antwoord als ik het denkt te weten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij de keuze die ik maak voor het beste antwoord probeer ik altijd een kleine onderbouwing te geven. Bij twijfel tel ik de duimpjes, ik kan ook een voorkeur hebben voor degene met minst goeie antwoorden in profiel, bepaalde woorden in reactie die gebruikt zijn kan mijn voorkeur zijn en verder wat kleine nuance's die ik eventueel kan vinden.

Mocht ik je ooit tegen de schenen hebben geschopt, het is nooit persoonlijk bedoelt in mijn geval.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt me echt niet tegen de schenen geschop hoor. Ik moet meestal wel lachen om je vragen trouwens, maar dat is een ander verhaal en ook dat bedoel ik positief. Het gaat mij hier meer om een kleine discussie onder de gebruikers over de wenselijkheid van het huidige systeem en of dat misschien anders moet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het punten systeem is in mijn ogen een bijkomstigheid. Het beste antwoord is de persoonlijke voorkeur van de vraagsteller en ik vindt niet dat je de redactie kan opzadelen met het controleren van dat soort verkiezingen. Het weghalen van gelijksoortige antwoorden heeft waarschijnlijk een mindere prioriteit dan in het oog houden van beledigende, kwetsende en niet ter zake doende schrijfsels. Waarvoor hiervandaan begrip.
De vraagsteller neemt de beslissing aan wie hij/zij, het beste antwoord toebedeeld,en dat is zijn beslissing.Hier zul je het mee moeten doen helaas.Er is niet naar een tijdsverschil gekeken,en ik neem aan dat jou antwoord niet exact gecopieerd is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zou zelfs zo kunnen zijn, dat domme mensen hier vragen stellen, en dus moeite hebben het beste antwoord te vinden. Het is sowieso voor veel mensen moeilijk om uit meer dan 3 te kiezen, dan raken veel mensen het overzicht kwijt. En ik geef toe, ik ga bij twijfel ook naar de avatars zitten kijken, en na 1 week heb ik hier ook al mensen waar ik mij mee verbonden voel, en mensen waarvan ik me afvraag waarom ze op deze site hun verveling botvieren. Weinig aan te doen inderdaad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een antwoord kopieren is een gebrek aan creativiteit, motivatie, intelligentie en/of sportiviteit
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is dit een vraag ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, zoals in de extra uitleg staat: "...mijn vraag is: Vinden jullie dat dit moet kunnen?..." De bedoeling van de vraag is dus om naar de mening van de gebruikers van de website te vragen over de situatie die ik omschrijf.
De wereld is niet eerlijk!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat heb ik ook wel eens gedaan; niet om de punten hoor! Maar dan ben ik besig met antwoord te typen en de vraag op te zoeken ne als mijn vraag gesteld is zie ik dat er al iemand voor mij was die hetzelfde antwoord heeft; dus niet altijd gaat het expres.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, helemaal eens met kaassoufleetje. Ik lees de antwoorden vluchtig door en denk dan wat te kunnen toevoegen met mijn antwoord. Soms zie ik dan dat een antwoord erg op dat van mij lijkt. Op dat moment kun je je antwoord niet meer terugtrekken. Soms is mijn antwoord of dat van die ander net even anders onder woorden gebracht waardoor een vraagsteller kan beoordelen dat een van beide antwoorden beter is. Het is me ook opgevallen dat een antwoord niet altijd de juiste hoeft te zijn om als beste gekozen te worden. Dat is ook juist de kracht van de site. Er wordt nergens gepretendeerd volledig accuraat te zijn. Het is uiteindelijk de keuze van de vraagsteller wat voor hem/haar het juiste antwoord op de vraag is. Vriendjespolitiek kan uiteraard meespelen maar daar is iedere site gevoelig voor Neem bijvoorbeeld de acties die geenstijl in het verleden op poten heeft gezet. Uiteraard moet iedereen voor zichzelf bepalen tot wanneer hij/zij het hier leuk blijft vinden. Ik weet voor mijn persoontje dat als er voor mij de lol af zou zijn ik ga stoppen. Voorlopig heb ik het naar me zin en groeit mijn punten aantal leuk, niet heel hard maar het groeit wel. Per slot van rekening zijn het maar punten. Je kunt er verder niks mee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook opgevallen is. Zelf ken ik maar 1 iemand op deze site, die volgens mij net al ik niet aan vriendjespolitiek doet - en het leukst hou je het denk ik door zelf te weten dat áls je antwoord als beste gekozen wordt... het aan je antwoord ligt, en niet omdat iemand je toevallig aardig vindt.