Hoe komt het eigenlijk dat als je je tong tegen ijs duwt dat je direct vasthangt aan het ijs?

ik weet wel dat dat gebeurt maar hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Auww,ik heb als kind ondervonden dat dat erg pijn doet als je je tong lostrekt.

Het beste antwoord

omdat je tong warm is en het ijs koud en als warm en koud heel snel in contact komen hangen ze vast
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

omdat warm met erg koud in kontakt komt....het vriest vast..
kijk maar..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje,
het is echt een goed antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaaha leuk plaatje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toffe smiley!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-) mijn dag begint goed vandaag , humor.
Zeer grafisch!
Ja, je tong vriest vast omdat je speeksel bevriest. En je zit goed vast omdat je tong vol kleine knobbeltjes zit, papillen, zodat het ijs er goed vat op heeft.
Dit allemaal natuurlijk alleen als het ijs goed koud is. Anders zal dat vastvriezen door de warmte van je tong niet op gang komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In aanvulling op het vorige antwoord. Je vriest niet alleen vast maar het voelt alsof je verbrand !