Samenspel van toevalligheden & karakters.

Ik heb nog even verder gefilosofeerd en ik vroeg me dus af.. de levenspartner met wie jij je leven gaat delen herken jij je zelf vaak in en vult jou vaak aan. Natuurlijk heeft de ander dat ook waardoor er een evenwicht ontstaat.

Maar dat dit dus jou levenspartner is geworden heeft toch te maken met allemaal toevalligheden en het karakter wat jullie samen heeft gebracht?

Toegevoegd na 47 minuten:
Dus.. zou iemand kunnen uitleggen hoe dit proces precies verloopt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie weer http://www.goeievraag.nl/vraag/levenspartners.22675 Een duidelijk antwoord is reeds gegeven maar wordt niet als zodanig opgepikt.

Antwoorden (3)

Ik geloof dat alles wat je noemt leuke bijkomstigheden en of toevalligheden zijn. De hoofdoorzaak is gelegen in hormonen, ofwel sex. Bij elkaar blijven heeft te maken met instelling van beide partners.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben inmiddels 27 jaar met mijn vrouw samen en wij zijn mijns inziens totaal verschillend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hele leven is gebaseerd op toevalligheden. Dat begint al in je vroegste jeugd. Je vrienden krijg je op de plaats waar je ouders met je gaan wonen. Misschien had je 100km verderop wel hele andere vrienden gehad.
Zo ook het ontmoeten van je levenspartner. Je bent op een bepaalde moment op een bepaalde plek en ontmoet iemand die bij je past. Het heeft weinig nut om dan te denken of er ergens anders op de wereld misschien iemand nog beter bij je past, want daar word je alleen maar ongelukkig van.
Geluk kun je ook zelf maken en dan berust het niet op toeval!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast het uiterlijk word je verliefd op iemand die eigenschappen heeft die jij nog moet ontwikkelen of verder moet ontwikkelen. Helaas zijn dat ook vaak de eigenschappen waar jij je later aan gaat ergeren bij de ander.
De kunst is dat je van elkaar blijft leren en blijft steunen.