Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn buur kweekt bij wijze van hobby enkele vleeskoeien. Die beesten bulderen dag en nacht. Weet iemand hoe mijn buur te dwingen hieraan iets te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
690

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat vervelend als de hobby van de een storend is voor de ander..
Ik weet er alles van. Had ooit een buurman met een paar hanen...

Deze koeien, dat is iets anders dan potzegels verzamelen. Z'n hobby be-eindig je niet, ook niet als buren klagen.
Je inverstering, je vee...

Dus wordt dit iets van lange adem.

Eerst een gesprek met buurman om uit te leggen dat het je stoort.
Dat gesprek daarna schriftelijk bevestigen in mail of brief.
Misschien komen jullie tot een goede afspraak, maar met die koeien..ik betwijfel het. (stal geluidsdicht maken? Vee pas na 09.00 uur de wei in?) )

Intussen een telefoontje naar een rechts- en wetswinkel. Het eerste telefonische consult is gratis, volgens mij.

Dan bij de Gemeente informeren of deze situatie wel toegestaan is. Lijkt me wel, want ander koop je geen koeien.

Dan heb je nog je juridische bijstand van je verzekering. Bel voor advies.

De Rijdende Rechter of een gerechtelijke procedure is dan het eindpunt. Of verhuizen, als het allemaal niks wordt en je er niet tegen kunt. ...

Toegevoegd na 1 minuut:
postzegels, investering... kleine typefoutjes..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Afhankelijk waar je woont. Midden in de stad of in een agrarische omgeving op t platte land.

Informeren bij gemeente of er een bestemmingsplan is voor je buurt.

Met deze informatie naar buurman toestappen en in overleg gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding