wat kan ik het best doen?

een meisje uit mijn klas heeft mij nu 2x echt geslagen (met vuist richting mijn gezicht) ik ben hier mee naar mijn mentrix geweest en die zegt dat ik er rekening mee moet houden dat ze autistisch is maar moet ik dan accepteren dat ze mij slaat? het liefst wil ik dat ze geschorst wordt maar maak ik het dan niet te groot? ze sloeg me de eerste keer echt volkomen redeloos (ik zei "het is winter?!" en toen BOEM) en daarna schopte ik haar (zacht!) omdat ze een rot opmerking maakte zij sloeg me toen een aantal keer heel hard tot de leeraar haar de klas uit slingerde. ik weet niet hoe ik aan mijn mentrix duidelijk kan maken dat ik het niet wil accepteren hoe autistisch ze ook maar is en moet ik zorgen dat ze wordt geschorst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn verschillende soorten autisten. sommige autisten zijn rustig en andere wild. ikzelf heb ook autisme

Het beste antwoord

Wat een slap excuus, 'omdat ze autistisch is' ik zit zelf op een logeerhuis met mensen met autisme, heb er zelf ook een vorm van. Die leraar moet er gewoon mee leren omgaan. Omdat iemand iets heeft, betekend het niet gelijk dat het oké is dat die mag slaan. Het beste kun je met de mentrix praten, of haar apart nemen en voorzichtig vragen waarom ze je slaat. Belangrijk is, dat je rustig blijft in Zoon geval en haar t gevoel geeft dat je haar snapto
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar ik ben bang voor haar ik durf echt niet met haar te praten of überhaupt alleen bij haar in de buurt te zijn want ik ben bang dat ze me weer slaat/in de kapstok duwt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je niet met een leraar erbij praten? Ik snap dat je bang bent. Maar ze mag dit niet ongestoord blijven doen!

Andere antwoorden (4)

gewoon naar kantoor van de directeur gaan en met hem praten. lijkt eng, maar je moet het GEWOON DOEN! zo heb ik al 2 personen laten schorsen die vervelend tegen mij deden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is lastig. autisme is een naar iets, en het meisje zal niet van tevoren hebben bedacht om je te slaan.

aanpassing vind ik altijd een moeilijk iets. autisme is een oorzaak voor bepaald gedrag, maar je kan je er niet achter verschuilen. het is de rekening houden met elkaar, maar dit betekent niet dat elk gedrag (om welke reden dan ook!) acceptabel en geoorloofd is.

misschien is het meisje zelf ook op haar plek en weten de leerkrachten en leerlingen niet goed om te gaan met haar beperking, wat juist voor haar erg moeilijk kan zijn.

misschien dat je ouders kunnen praten op school hierover? schorsen zal niet helpen, autisme gaat niet over namelijk, zij en haar omgeving moeten ermee leren om gaan en dat kan niet door schorsing of het toestaan van dit gedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had ik er misshien bij moeten zetten maar ik ben zelf ook autistisch xD veel Lichter en niemand weet of merkt het maar dat is een extra rede dat ik dit geen goed argument vind! en zeker niet om mij te slaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slaan blijft fout idd, daarom denk ik dat de school en de persoonlijke begeleiding hier voor het meisje zelf tekort schieten.
Ze zeiden ook dat ik autistisch was (nu niet meer:D) maar ik heb nooit iemand geslagen omdat hij/zij zei dat het winter was. Dat is dus geen excuus. Ik zou als de mentrix niet wil luisteren gewoon naar je ouders gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heb ik ook!! blij dat ik niet de enige ben! ben ooit autistisch verklaard maar nu niet meer xf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat me raden, ggz XD
Je moet gewoon naar de directeur gaan. Als je niet durft schrijf je een mailtje

Afgelopen week is er 2x politie op onze school gekomen om te kijken naar onze scooters. Ik stuurde een mailtje naar me directeur om te vragen hoe het zit. Hij wist het ook niet en zou me op de hoogte houden . (hij ziet er misschien onbereikbaar uit in z'n pak maar het is vast een aardige man/vrouw)