In Nederland mag je tegen de rijrichting in parkeren (dus feitelijk: aan de "verkeerde" kant van de weg, MITS je daarmee de verkeersregels niet overtreedt en niemand in gevaar brengt.

Op een eenrichtingsweg mag je bijvoorbeeld niet tegen de richting in parkeren. Wanneer je een doorgetrokken middenstreep over zou moeten rijden, mag het ook niet.

In andere landen, bijvoorbeeld in Duitsland, is het *niet* toegestaan tegen de richting in te parkeren.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook tot mijn verbijstering gemerkt, in een klein dorpje in Beieren : die agenten dachten geloof ik, dat ik van de maan kwam, dat ik dat niet eens wist....'Rare jongens, die Hollanders....', maar ik hoefde de boete gelukkig niet te betalen.