Bestaat er nog een land dat in de eerste fase van het transitiemodel zit? Zo ja; welke?

Als ik dit aan mijn AK lerares kan bewijzen krijg ik er punten bij op mijn test cijfer dat meetelt voor mijn examen, het liefst wil ik er dus ook cijfers bij, maar alleen en land op zich is voor mij al super fijn! alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
en met de zin: het liefst wil ik er dus ook graag cijfers bij bedoel ik gegevens over het desbetreffende land :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Ik vind op internet iets dat aangeeft dat enkele Latijnsamerikaanse landen in die fase zitten.
Echter, dit komt uit een (ander) werkstuk van scholen. Is dus geen bewezen bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel land in fase1 kan ik mij niet meer voorstellen.
Vaak zijn er gebieden in land die in een andere fase zitten. Gebieden met economische groei etc. (die geen hongersnood en hoge geboorte en sterfte kennen).
Of er nog een land bestaat die totaal in fase1 zit kan ik niet met zekerheid beantwoorden.Wel kwam ik onderstaande plaatje tegen die dezelfde mening beschrijft (a few remote groups).
Misschien dat dit helpt je antwoord te motiveren.

Toegevoegd na 7 minuten:
Plaatje plaatsen lukt niet, daarom maar de link.