Wat zijn goede argumenten om softdrugs te verbieden in Nederland?

Voor een betoog.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Het beste antwoord

Door softdrugs te gebruiken wordt de stap naar harddrugs kleiner. En we weten allemaal welke ellende dat kan veroorzaken. Tweede punt om het te verbieden is dat het in ons omringende landen verboden is en we daardoor drugstoeristen krijgen die we niet in ons land willen. Die drugstoeristen zijn weer aanleiding voor drugskoeriers om het verkeer onveilig te maken en ze te leiden naar allerlei griezels die soft- maar vaak ook harddrugs willen verkopen.

De inkomsten daaruit zijn crimineel geld waarover geen belasting wordt betaald. Een flinke wietoogst levert tonnen op, maar er gaat geen cent naar de schatkist. Het geld wordt vervolgens in 'de normale' wereld geïnvesteerd. Veel horeca en onroerend goed wordt op deze manier gekocht en daarmee wordt het geld wit gewassen. Zo krijg je een vermenging van onder- en bovenwereld en ook dat is geen goede ontwikkeling.

Door de hoge verdiensten, is men bereid tot meer geweld. Wapens zijn in dat wereldje dan ook eerder regel dan uitzondering.
paulus811
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er wordt te makkelijk met softdrugs omgegaan.
We willen europa als 1 unie, dus passen we onze wetten aan aan omringende landen.
Sorry, meer kan ik niet bedenken, maar ik ben dan ook een gebruiker die voor legaliseren is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Softdrugs is -in tegenstelling wat mensen vaak denken- verboden in Nederland, alleen wordt het gebruik ervan gedoogd.
Misschien kun je je in je betoog daarop richten? Dat het handhaven van de wet boven het gedogen staat?
Daarnaast kun je de gebruikelijke argumenten gebruiken; slecht voor de gezondheid etc. (internet)

Succes!