Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is de oudste machine ter wereld?

ik moet voor school een opdracht doen:maak een verslag over de oudste machine ter wereld, maar ik heb geen idee wat de oudste machine ter werleld is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
831

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Als je dit een machine vindt, dan is deze de oudste.

http://www.zdnet.be/techzone/59831/opgedoken-object-is-oudste-computer-ter-wereld/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spinnewiel of een voorloper daarvan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 'machine' definieert als : doet het werk voor de mens, dan zou je een keuze kunnen maken tussen de ploeg en het waterwiel.

De eerste ploegen zullen zo zijn geweest, als ze nu in de 3e wereldlanden nog worden gebruikt : een soort 'pin', die de aarde omwoelt, voortgetrokken door een os of een paard of ezel. Vóór de ploeg moest een mens spitten, en dat duurde natuurlijk véél langer, + dat het een zware klus is.
Ook met een trekdier blijft het een zware klus, maar het gaat natuurlijk wel veel sneller en gemakkelijker.
Zéker in kleigrond, of op de onder water staande rijstakkers zou je zonder ploeg en trekdier nauwelijks tot planten kunnen komen.

Het waterwiel is er, denk ik, vóór de windmolen geweest : de schoepen in de beek schepten water óf in een vijver, of in een grote ton, waardoor bijv. perkament gemaakt kon worden.

Ga, als de ideëen je aanstaan, maar eens googlen voor je verslag. Veel suc7!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oude Grieken hadden 250 v.C. al een watermolen.
De bron is helaas door een computer uit het engels vertaald (ze spreken van waterwiel).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik aan een machine denk, dan denk ik aan een stoommachine, oftewel de voorloper van de verbrandingsmotor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek eerst de definitie van machine. En bedenk dan voor je zelf wat jij denkt.

Misschien is een molen om ,meel te maken wel de oudste machine.

Het moet dus een machine zijn die werk van mensen heeft
vergemakkelijkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding