Kan je zwanger zijn zonder dat je dat weet?

Een nicht van mij heeft een kindje gekregen en tot de laatste dag wist ze niet dat ze zwanger was.
ze was ook nooit moe, deed alles wat ze normaal deed, en was gewoon ongesteld en niet dik.

ik weet nooit zo goed wat ik hiervan moet denken. het zal toch wel kunnen dan.
Hoe vaak komt het voor dat een vrouw zwanger is zonder dat ze het weet, en gewoon ongesteld is?

13 jaar geleden
6.5K
Annswers
13 jaar geleden
Wat me opvalt is dat nog niemand antwoord heeft gegeven die het zelf heeft meegemaakt, alleen van iemand anders.

Het beste antwoord

blijkbaar kan het, achteraf zijn er vaak wel dingen te vinden waar iemand het aan had kunnen merken, maar niet iedereen relateerd die klachten meteen aan een zwangerschap, zeker als ze daar totaal niet mee bezig zijn.

Iedereen is wel eens misselijk, iedereen is weleens moe, soms komen mensen een beetje aan, dat soort dingen.

Als je dan kijkt naar dat zo'n kind dan toch gaat bewegen in je buik, (zo dacht ik dat vroeger ook) dan moet er toch wel iets gaan dagen. Maar er zijn blijkbaar ook rustige kinderen die je veel minder "voelt" en als ervaringsdeskundige mbt tot zwangerschap, kan ik je vertellen dat als een rustig kind een beetje beweegt, je het kan vergelijken met het gevoel alsof je darmen/spieren een beetje draaien.

Het is niet helemaal hetzelfde, maar lijkt er wel veel op, en iemand die zich helemaal niet bezig houdt met een zwangerschap zou dat daarvoor kunnen aanzien.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik heb ook wel eens zo'n verhaal gehoord.
Zou moeten kunnen dan lijkt mij.
Moet er zelf niet aan denken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kent ze haar eigen lichaam erg slecht. Ik vind dat ook altijd eigenaardige verhalen, maar kennelijk kan het. Misschien ook een klein kindje en een volslanke vrouw?
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Ja geloof je het je dat echt dat zij hij lichaam prima kende? Hoe kan ze dan haar buik niet opmerken?
Annswers
13 jaar geleden
Misschien moet je met betere argumenten komen om mij te overtuigen.
Ja. Er zijn gevallen bekend waar vrouwen niet weten dat ze zwanger zijn. Het komt wel heel zelden voor, en ik vraag me wel eens af hoe dat mogelijk is. Maar je hoort het wel vaker, ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zusje ontdekte in de 8e maand van haar zwangerschap dat ze zwanger was. Tot aan dat moment was ze zich nergens van bewust, ze werd ook niet noemenswaardig dikker.
Wel moet ik erbij vertellen dat ze in die periode slecht in haar vel zat en weinig aandacht aan zichzelf besteedde. Ze gebruikte zware medicijnen, rookte, gebruikte alcohol en blowde zelfs afentoe.
Toch beviel ze 20 jaar geleden na die ene maand van een prachtige gezonde zoon(iets te licht, was hij) en nog steeds is deze toen zo wonderlijk geboren baby haar" licht in de duisternis", zegt ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Wat is afentoe voor drug?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ze dus afentoe/nu en dan wat blow-de, ligt eraan hoe je het leest.
Overigens was de verklaring van de huisarts voor deze toestand, dat als het kind heel rustig is en je niet superslank bent plus dat je niet erg op je lichaam let, zoiets echt kan gebeuren in uitzonderlijke gevallen.
Tja, daar zijn inderdaad veel verhalen over.
Zie onder andere bovenstaand antwoord.

Ik geloof er niks van. Een vrouw die tot aan de bevalling niets vermoed over haar zwangerschap zit in een fase van ontkenning. Ik geloof echt dat zo'n vrouw teger beter weten in zichzelf in de maling neemt en de situatie wegstopt. Om wat voor reden dan ook.

Zelfs in de oorlogstijd van 40-45, waarin vrouwen van honger en ellende niet meer ongesteld of zwaarder werden, hadden ze het toch wel donders goed in de gaten wanneer ze zwanger waren.

Je moet psychish wel heel ontredderd zijn om de signalen van je eigen lichaam zo te verstoppen voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wie zijn wij, de mannen, om daarover te oordelen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou deze vrouw is het wel met skusme eens hoor...
sterredag
13 jaar geleden
In die tijd was het fenomeen anti-conceptie er nog niet echt, dus men wist continue dat je zwanger kon worden.
In die tijd juist in hongertijd zullen symptomen van zwangerschap veel merkbaarder zijn.
Als je meer altijd ongesteld wordt, denk je al snel, ben ik zwanger en ga je letten op de symptomen. En juist al die dingen zijn er niet bij mensen die niet wisten dat ze zwanger waren, ten eerste worden ze namelijk gewoon ongesteld en dat is vaak het eerste signaal. Dat signaal werd toen vaak gegeven, zonder dat er wat aan de hand was, maar alarmbellen gaan dan wel klinken en die alarmbellen gaan zo snel niet als je gewoon ongesteld wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeven minnen voor Skusme's antwoord? Het is in de wetenschap een bekend verschijnsel dat sommige vrouwen (het is heel zeldzaam, maar het gebeurt) hun zwangerschap vanaf de eerste maand tot de bevalling ontkennen. Is een heel ernstige psychische afwijking.
sterredag
13 jaar geleden
soms is het jammer dat je reacties niet kan plussen, anders had bierdopje een plus gekregen voor zijn reactie. omdat het mogelijk is dat mensen het ontkennen, wil dat nog niet zeggen dat mensen die het niet weten dat dan perse ook doen.
Ja dat denk ik wel, elk lichaam is anders en reageert anders.
Zelf wist ik van mijn beide dochters het heel laat omdat ik af en toe een menstuatie had en heel weinig groeide in de zwangerschap. Misselijk ben ik ook nooit geweest dus dat was ook geen voorteken.
Dat het dus kan, geloof ik echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel vaak komt het niet voor maar soms wel. Gedurende de negen maanden die een zwangerschap duurt en maandelijks een normale menstruatie vind ik, eerlijk gezegd, wel heel twijfelachtig. Gedurende de eerste twee, drie maanden kan er nog iets van een bloeding plaatsvinden maar daarna lijkt het me zo goed als onmogelijk. Maar ja, vrouwen die hun menstruatie niet bijhouden, een onregelmatige menstruatie hebben, een figuur hebben waarbij zwangerschap lange tijd niet opvalt en nog een poos maandelijkse bloedingen hebben tijdens de zwangerschap hebben kunnen er zomaar pas tijdens de eerste weeën achterkomen dat ze aan het bevallen zijn zonder dat ze in de gaten hadden dat ze zwanger waren. Eerlijk gezegd denk ik dat er ook ontkenning of iets van die strekking in het spel moet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jai k heb zelf iemand gekend die het pas in de 7e maand ontdekte... het schijnt echt wel te kunnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op vitaya speelde ook zo een programma i didn't know i was pregnant ofzoiets daar waren ook vrouwen op die het hadden meegemaakt! Het gebeurt maar wel weinig.