Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er zwangerschapstesten die je meerdere keren kunt gebruiken?

Sinds een paar maanden ga ik met mijn vriend naar bed. We doen het wel veilig, maar aangezien geen enkel voorbehoedsmiddel 100% veilig is willen we zeker weten of alles goed is. Ik word niet regelmatig ongesteld, (nooit geweest) dus vandaar dat we dan voor de zekerheid willen kijken of het in orde is. En elke maand naar de huisarts gaan hiervoor is ook niks.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een zwangerschapstest kun je maar eenmaal gebruiken. Maar je hoeft hiervoor niet per se naar de huisarts. Bij de drogist kun je ook losse testen kopen. En dus thuis zelf testen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, elke zwangerschapstest is maar één keer te gebruiken.

Je kunt echter bij de Action voor heel weinig geld (ik meen anderhalve euro ofzo) een verpakking kopen met twee zwangerschapstesten. Dat zijn wellicht niet de allerbeste, maar eerlijk is eerlijk, HCG is HCG en dat sporen ze gerust wel op.
Als je dus je voorbehoedsmiddel niet vertrouwt en om de haverklap wilt controleren, kun je daar voor weinig geld gewoon groot inslaan.

De huisarts is overigens niet echt een optie ; daar moet je al jaaaaaaren zelf betalen voor een zwangerschapstest ; zit al sinds begin jaren 90 ofzo niet meer in de verzekering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding