Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je bevrucht bent, maar het heeft zich nog niet ingenesteld, word je dan ongesteld?

Ik heb mijn eisprong pas op dag 20 gekregen en heb maar een cyclus van 28 dagen. Mijn vraag is, als het toch bevrucht is, word je dan nog toch ongesteld? En komt dit bevruchte eitje dan mee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
tinus1969
10 jaar geleden
Ja, dat kan. Een deel van bevruchtingen eindigt in ongesteldheid (een vroege spontane abortus). Je kunt er echter niet op rekenen; in jouw geval is het mogelijk dat je zwanger bent en blijft.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, na de eisprong begint het corpus luteum meteen met de produktie van hormonen die de baarmoeder aanzetten tot voorbereiding van een zwangerschap.
Dat doet ze ongeveer twee weken. Daarna moet het overgenomen zijn door de bevruchte eicel.
Als dat niet gebeurt wordt je ongesteld.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, het bevruchte eitje komt in de baarmoeder waar het groeit tot een baby'tje, als dit bij jou is gebeurd, gefeliciteerd, je bent moeder geworden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding