Kan je 25 weken zwanger zijn, toch ongesteld worden en nog niet echt dikker zijn geworden?

Het klinkt misschien heel raar, ik heb zelfs ook al een keer een zwangerschapstest gedaan. Die gaf aan dat ik niet zwanger was, maar dit was de laatste dag dat ik ongesteld was.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En je weet zeker dat je zwanger bent? Door en latere test of bezoek arts/verloskundige?
Ritsuka
11 jaar geleden
Zwangerschapstest is negatief, je bent ongesteld en nog totaal geen dikkere buik. Volgens mij ben je dan niet zwanger hoor. Hoezo zou je het wel moeten zijn? Hoe weet je dat?
Ritsuka
11 jaar geleden
Weet je al meer?

Antwoorden (5)

Ja het kan. Het kan zelfs zo zijn als je iets gevormder bent dat het niet opvalt op de echo.
Maar ga naar de huisarts voor een bloedtest . Als je het zeker wilt weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gewone zwangerschapstest is gewoon betrouwbaar (tenzij je loopt te klooien en de gebruiksaanwijzing niet goed opvolgt).
Het kan wel, maar meestal zijn de symptomen zo overduidelijk dat er geen ontkomen aan is. Als je nu een test doet en die is nog steeds negatief dan ben je niet zwanger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je idd gevormder bent, kan het zo zijn dat het aan de buitenkant niet opvalt dat je zwanger bent. Het is niet waar dat je dit niet kan zien op de echo. Op de echo zul je dit altijd zien. Vooral als je 25 weken bent! En als je 25 weken zwanger bent, heb je zeker een positieve zwangerschapstest. Het is namelijk zo dat na een miskraam de zwangerschapstest ook nog een aantal weken positief is, omdat het hormoon nog in je lichaam zit.

Hoogstwaarschijnlijk ben je niet zwanger en ben je gewoon ongesteld geworden. Mocht je toch twijfelen, ga dan langs je huisarts of verloskundige.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mij is geleerd, als je ongesteld word ben je niet zwanger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Lees dan maar eens wat hier allemaal staat: http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/zwangerschap/mogelijk-zwanger-ongesteld-geworden.113954
Als je 25 weken zwanger zou zijn zul toch op zijn minst bij een gyneacoloog of verloskundige zijn geweest en een echo gemaakt moeten hebben waarop het kind te zien is. Dan geeft een test zeker aan dat je zwanger bent als je precies hebt gedaan wat de test aangeeft. Het kan zijn dat je tijdens de zwangerschap bloedingen hebt, dat moet je met de verloskundige of gyneacoloog bespreken. De ene moeder groeit meer dan de andere, na 25 weken is het nog niet te zien misschien maar wacht af tot de 7 maanden....misschien is het kind gewoon licht en klein en is er weinig vruchtwater of ben je van jezelf al stevig of juist wat dunner.

Als de test aangeeft dat jij niet zwanger bent maar je wordt ook niet opgesteld kun je een afspraak maken bij je huisarts. Ondergewicht kan menstruatie ook tegenhouden of stress ook bijvoorbeeld of geen stopzetten bij het gebruik van de pil. Een zwangerschap zou ik maar niet uitgaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Stopzetten is stopweken