Mag je een metal concert bezoeken tijdens prille zwangerschap?

Stel dat je zo'n 11 weken zwanger bent en naar een metal concert/festival gaat.. Is dit (behalve uiteraard de moshpits en dergelijke) gevaarlijk voor het kind?

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik wou er nog even bijvoegen dat ze op deze leeftijd nog niets kunnen horen, waar het mij voornamelijk om gaat is de geluidsgolven en trillingen. Uiteraard zou ik gewoon rustig gaan zitten in de banken (heb de laatste tijd toch zo'n rugpijn dat ik zo lang staan niet volhoud), dus voor gespring en gebeuk ben ik absoluut niet bang!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K
Amadea
11 jaar geleden
Als je graag wilt dat hij of zij metal-fan wordt dan kan je dat doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk wil ik dat! 2 metalouders zullen niet bepaald zitten wachten op een hiphoppertje. :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch vraag ik me altijd af : zou je er een baby mee naar toe nemen. als dat antwoord volmondig ja is, zou ik het doen. Maar als het nee is, zou ik het ook in voorbereiding al niet meenemen.
Metalmuziek levert in elk geval bij babies erg veel stress op (net als bij de doorsnee normale volwassene) door de complexe, harde muziek (die je echt moet leren waarderen) dus echt heel goed lijkt het me niet. Stress tijdens de zwangerschap is ook bij de baby niet goed.
Maar elf weken is nog wel ERG pril ; of het kind dan al kan horen zou ik moeten opzoeken. Enne ; jij hebt als ouder maar beperkte invloed he ? Je kunt ze wel leren brede / gevorderde smaak te ontwikkelen door veel aan te bieden, maar welke smaak ze precies ontwikkelen is lastig te voorspellen. Hiphop of Piratenmuziek is echter eenvoudig te voorkomen door ze complexere, betere muziek aan te bieden. Onze kinderen zijn opgegroeid met jazz, metal en de betere popmuziek, en de oudste is nu vooral op klassieke muziek, jazz en swing georienteerd. De jongste is nog zoekende maar kotst wel van genoemde slechte muzieksoorten. Die houdt meer van Adele, Amy Winehouse, dat werk. Ofwel : komt wel goed met die twee. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou mosh
Tis bij ons niet gelukt!
Wij allebij metal en de kids hiphop en frans bouwer
Ik heb echt mn best gedaan...:-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Owww.....zonde. Maar misschien groeien ze er nog overheen ?? ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Marleen Ik weet dat ik maar een beperkte invloed heb, maar mag toch altijd hopen? Ik ben zelf in eerste instantie opgegroeid met (soft)rock, 80's pop en reggae. Kan dit allemaal nog waarderen. Latere jaren (na de scheiding van ouders) ben ik door moeder opgevoed met vrijwel enkel Nederlandstalig. Kan ik weliswaar niet zo erg waarderen, maar sommige nummers zeker wel. Nu heb ik zelf uiteindelijk een behoorlijk brede smaak gekregen, al heb ik uiteraard een voorkeur. Ik denk dat ik ze in de babyjaren ook lekker reggae laat luisteren, dat hield mij altijd rustig en hopelijk werkt het ook voor hen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ps. Ja ik zou een baby/jong kind meenemen naar een festival, uiteraard met de hoognodige oordoppen. Als het niet goed gaat, regel ik natuurlijk een oppas, maar dan nog zou ik dat er nog wel op wagen. Al zijn niet op alle soorten festivals zulke jonge kinderen toegestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb mijn zoon met zeer veel verschillende muziek opgevoed, vanaf het begin van de zwangerschap. Hij is tot een heel zeldzaam muziek-hatend exemplaar uitgegroeid ;-) Gelukkig compenseren mijn meiden dat ruimschoots.

Het beste antwoord

Tuurlijk kan dat. Je moet natuurlijk wel alleen opletten en niet helemaal vooraan gaan staan. Moshpits zijn meestal alleen vooraan natuurlijk, als je gewoon aan de zijkant of daar wat achter gaat staan, is er niets aan de hand. Als je nou echt een buik begint te krijgen, zou ik me kunnen voorstellen dat het voor jezelf niet meer zo leuk is en dat je liever iets anders doet.