Baby beweegt helemaal niet?

Ik ben 26 weken zwanger en heb nog nooit de baby voelen bewegen, sinds vandaag ook enorm pijnlijke steken in m'n onderbuik, moet ik me zorgen maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De enige, die je een zinnig antwoord kan geven is je verloskundige.
Bellen dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft je pas zorgen te maken als je tegen het eind van de zwangerschap de baby ineens niet meer voelt bewegen, en daarvoor duidelijk wel. En zelfs dan is het meestal gewoon goed.
Wil je zekerheid, bel dan de verloskundige om even te voelen en te luisteren.
Die steken (bandenpijn of 'oefenweeen' horen er gewoon bij , helaas.

Antwoorden (3)

Dat je de baby niet voelt bewegen hoeft niks te betekenen. Ik neem aan dat je regelmatig naar de verloskundige gaat. Ik voelde mijn baby ook niet echt. soms drukte ik het beentje een beetje opzij zodat zij bewoog. Ook die steken hoeft niks te betekenen maar je kunt het beter even melden en de verloskundige laten beslissen over een evt. onderzoek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je je zorgen maakt bel je de verloskundige. Daar zijn die mensen voor en die kunnen jouw zorgen wegnemen.

Wij kunnen jou hier niet vertellen of je wel of geen zorgen moet maken. De meeste mensen voelen hun eerste kindje rond de 20 wk bewegen en in die zes weken zul je wel een keer gecontroleerd zijn dus dat zal wel goed zitten.

Pijnlijke steken in de onderbuik hoeven niets te betekenen maar dat kunnen wij op afstand niet weten. Even bellen dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie je al helemaal ongerust op de bank zitten , het kan zijn dat de placenta naar voor of achter zit waardoor je kindje wel schopt , alleen voel jij het eigenlijk niet ivm de placenta. De pijnlijke steken kunnen zijn dat je baarmoeder uitrekt ivm je kindje dat groeit ( bandenpijn) ik ben geen arts , maar wel 4 keer zwanger geweest en ik weet dat je je pas helemaal opgelucht voelt als je het hartje van je kindje hebt gehoord, dus bel je vk maar even.s6