De kans dat dit gebeurt is te verwaarlozen. Een baby krijgt ook kort na de geboorte een bandje met de naam om de pols. Plus dat het de kleertjes aankrijgt die je zelf van huis mee hebt genomen. Ik heb mijn kinderen na de geboorte gelijk op mijn buik en in mijn armen gehouden en je bekijkt je kindje, alles onthoudt je. Maar wanneer het zo zou zijn dat je het kindje om 1 of andere reden niet gezien zou hebben en het verwisseld zou zijn dan lijkt me het heel moeilijk om weer afstand te moeten doen van het kindje waar je al zo veel van bent gaan houden. Maar natuurlijk wil je je bloedeigen kind ook bij je hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dat ligt er maar net aan wanneer de verwisseling wordt ontdekt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie:
http://www.goeievraag.nl/vraag/jarige-baby-verwisseld-geboorte.16620
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe een dna-onderzoek, dat kan heden ten dage, vroeger moest je de verkeerde opvoeden, hoeft nu niet meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je het snel ontdekt, want de meeste moeders herkennen hun kindje. Vandaag sprak ik nog een jonge moeder die vertelde dat toen haar dochter geboren werd ze zei: "he, daar ben je, ik kende je al". Ik denk dat je voelt dat het jouw kind niet is.
Ik zou direct naar diegene gaan die daar verantwoordelijk voor is en vragen of ik het andere kindje mag zien.

Trouwens, wat een ramp als zo iets gebeurt. Zou het kunnen gebeuren en gebeurt het wel eens?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies weten hoe ze het ontdekt hebben.
DNA test eisen.
Alle onkosten laten vergoeden.
Alles laten regelen via advocaat.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet je niet zeker tot het jezelf overkomt. Er was eens een uitzending op tv waarbij de mensen die hetzelfde was overkomen er toch voor gekozen hebben om de baby van de ander te houden. Ik denk, hoe langer je het kind van de ander hebt gehouden, hoe groter de kans is dat mensen zullen kiezen om de situatie te laten hoe het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer gefrustreerd raken, maar ik zou van dat kind dan net zoveel blijven houden. Want voor je gevoel blijft dat kind denk ik ook gewoon jou kind.

Maar ik zou toch ook wel het kind dat wel van jou is willen zien, en als het zou kunnen zelf opvoeden.
(maar als het in een ander gezin is dan wordt het lastig natuurlijk, dan weet ik niet wat ik daar mee zou doen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen zie je gelijk na de geboorte je kindje en dan onthoud je precies hoe hij/zij eruit ziet...
Mij zou dat denk ik niet zo snel overkomen.
14 jaar geleden
ik zou mijn kindje gelijk herkennen maar hij had ook meteen onze kleertjes aan en hij lag heel lang bij mij na de geboorte.

als ik er nu toch achter zou komen dat mijn kind mijn kind niet is dan zou ik hem niet meer willen missen. maar aan de andere kant weet je dat er ergens bij vreemde mensen jou eigen kind moet zijn en die wil je natuurlijk dan ook.
heel moeilijk ik zou ze allebei willen maarja dat kan niet.
ik denk toch dat je dan moet ruilen zodat je allebei je eigen kind krijgt
ik zou wel proberen om dan contact te houden met die mensen je hebt toch allebei al een band met het eerste kind wat je thuis had

kom je er pas op een veel oudere leeftijd achter dan denk ik niet dat je het nog kan omdraaien. dat zou voor een kind ook niet goed zijn. mischien wel de kinderen het dan uitleggen en contact met elkaar zoeken maar dan kan je zon kind niet meer weghalen vind ik