Vanaf Wanneer beschermt de pil me?

Hallo, ik vraag me af vanaf wanneer de pil me tegen zwangerschappen zal beschermen want Ik ben net begonnen met de pil te slikken ( 24/08/'12), en de dokter had gezegd dat die pas vanaf 2 maanden ofzo beschermt?
Wat ik me ook afvroeg is wanneer ik een stopweek moet inslassen, ik wil de pil zolang mogelijk doornemen, hij zei dat het best was na een half jaar, klopt dit? of heb ik dit fout begrepen?
En Deze stopweek is tog 7 dagen?
Sorry voor de vele vragen, maar tog alvast bedankt.
Groeten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
als het goed is zit er een bijsluiter in het doosje van de pil.
maar ik vind dat je dokter je niet goed voorgelicht heeft. Hoe lang je door kunt slikken verschilt per persoon, bij mij is 2 1/2 tot 3 strippen slikken het maximum, daarna krijg ik doorblaakbloeding. Is voor jezelf dus even testen.

Antwoorden (2)

Als je begonnen bent met slikken op de eerste dag van je menstruatie ben je meteen veilig mits je de pil dus ook elke dag netjes slikt en hooguit eens een keer 12 uur te laat. Slik je pil dus ook 's avonds en leg hem bij je tandenborstel want dan ben je 's ochtends altijd nog op tijd als je weer je tanden gaat poetsen.

Normaal houd je een stopweek als je pilstrip op is bij een normale pil, dat is na 3 wk slikken en dan stop je inderdaad 7 dg en dan krijg je een nep-menstruatie.

Je kunt de pil doorslikken, dus geen stopweek houden. Dat is niet gevaarlijk of minder betrouwbaar maar je kunt wel doorbraakbloedingen krijgen. Dan krijg je toch een soort bloeding en kun je beter maar even 7 dg stoppen.

Lees de bijsluiter eens en dan weet je alles!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je niet op de eerste dag van je menstruatie bent begonnen ben je de eerste 7 dg NIET veilig: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3b.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord is eenvoudig: Lees het papiertje dat bij de pil zit, de bijsluiter. Daarin staat alles beschreven. Wel verstandig om te doen, want de dokter vertelt je maar de halve waarheid!