zou het een innestelingsbloeding kunnen zijn?

ik heb van vrijdag op zaterdag nacht seks gehad met iemand.
Het is nu 4 dagen verder en verlies best wel veel helder rood bloed.
En dat terwijl ik over ongeveer anderhalve week pas moet menstrueren.

iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Slik geen pil en ook nooit gedaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou maar zo kunnen. Zo begon het bij ons ook. Wacht je menstruatie anders even af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Qua tijd zou het ook kunnen. Je zat zo rond je eisprong.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook kramp of een beetje pijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een beetje een drukkend gevoel in de onderbuik, met menstrueren heb ik overigens nergens last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok. De eerstkomende menstruatie even in de gaten houden en wellicht een test kopen

Antwoorden (2)

Nee, dat kan geen innestelingsbloeding zijn, dat duurt namelijk langer. Ongeveer een week na de bevruchting en nog korter voor je ongesteld moet worden. Het kan ook gewoon dat er een adertje stuk is gegaan maar je kunt eind volgende week een zwangerschapstest doen want je kunt natuurlijk wel zwanger zijn, ook zonder innestelingsbloeding en ook kun je na een innestelingsbloeding alsnog een vroege miskraam krijgen waarbij je gewoon op tijd ongesteld wordt.

Innestelingsbloeding
De innesteling kan gepaard gaan met wat bloedverlies, de zogenaamde innestelingsbloeding. Deze innestelingsbloeding vindt dus circa een week na de bevruchting plaats, vlak voordat de vrouw normaliter ongesteld moet worden. Wanneer de blastula zich niet innestelt wordt deze afgestoten met de eerstvolgende menstruatie. Doorgaans zal de vrouw niet merken dat er een bevruchting plaatsgevonden heeft.

Meer lezen op http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/51119-zwanger-worden-de-innesteling.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat ook dat het gepaard gaat met 'wat bloedverlies' en niet met 'best wel veel helderrood bloed' inderdaad!
Het zou een zwangerschap kunnen zijn maar ook een heleboel andere dingen.
Maak een afspraak met je huisarts en ga niet je menstruatie af zitten te wachten.
Als je wel zwanger bent dan weet je dat ook meteen.
Adviezen zijn handig, maar de huisarts heeft hiervoor een hele lange dure studie gevolgd en kan je wellicht beter helpen in deze situatie.
succes.
Muffin05