Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welke weken van je zwangerschap heb je het mooiste resultaat wanneer je een pretecho/ 3d echo wilt laten maken?

ben nu bijna 23 weken zwanger en zou dit graag laten doen, maar heb gehoord dat je dit niet te vroeg en niet te laat moet doen ivm mooie (duidelijke) beelden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij 26 / 27 weken word dat geadviseerd. Heb er zelf rond deze periode ook goede ervaring mee!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hoe later in de zwangerschap hoe meer er te zien is. Wel moet je je afvragen of je nu bij het zien van een echo goed weet wat je ziet of dat je voornamelijk grijze vlekken ziet. Ik vond het uiteindelijk een teleurstellend resultaat en zou het je dan ook afraden. Maar inmiddels heb ik wel begrepen dat er ook kleurenecho's zijn en dat lijkt me wel leuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ideale periode voor 3D en 4D is tussen de 20 en 30 weken. Vanaf 22 weken heeft je kindje meer lichaamsvet zodat het gezichtje zijn eigen vorm krijgt. Soms kun je zelfs al duidelijk zien of je kindje op z'n vader of moeder lijkt!

De vrije ruimte in de baarmoeder wordt aan het eind van de zwangerschap kleiner. Hierdoor kan het maken van een 3D en 4D echo vanaf 30 weken lastiger worden. Er kunnen dan soms nog wel details in beeld gebracht worden. En dan zie je bijvoorbeeld een handje of voetje op het scherm. Soms lukt het nog bij 38 weken zwangerschap om prachtige beelden te krijgen. Dus al ben je laat; proberen is altijd de moeite waard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
27 weken is voor de meeste zwangerschappen de juiste tijd. Dan zie je cht al een beetje hoe je kindje is. Ik heb hetzelf bij de eerste met 19 weken (vel over been) en met 27 weken laten doen. Bij 19 weken zag je de baby meer in zn geheel. Bij 27 weken hebben ze al iets minder ruimte maar dan zie je het gezichtje mooi gevormd. Bij mijn dochter heb ik het niet gedaan. Heb ik nog spijt van!

Succes en vraag een dvd kanje lekker terug kijken en je kan dan zelf mooie moment foto's maken met de pc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'De mooiste tijd voor het maken van een 3D echo is tussen de 24 en 32 weken.'


'De 3D echo wordt gemaakt vanaf 15 weken tot ruim 35 weken (afhankelijk van waar de placenta ligt!). Persoonlijk vind ik de mooiste periode om 3D te kijken vanaf 25 weken zwangerschapsduur. Omdat de kindjes dan mooi onderhuidsvetweefsel beginnen te krijgen.'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding