Is het normaal om na 10 weken zwangerschap al een buikje te hebben?

Is dit niet raar, aangezien de baby nog maar 3,5 cm is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Bij mijn zus was dat in elk geval wél zo. Zij bleek van een tweeling in verwachting te zijn.... Het kan dus zeker normaal zijn. Ook als jij al eerder een dikke buik hebt gehad (door overgewicht of een eerdere zwangerschap) zal het weefsel eerder uitrekken dan wanneer je tot dusver altijd slank bent geweest.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

onder invloed van hormonen zwellen je darmen vaak wat op en daar kun je dus een buikje van hebben. het is inderdaad nog niet van de baby.
dit is heel normaal, maar niet bij iedereen hetzelfde.
het valt natuurlijk ook wat meer op als je van jezelf vrij slank bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had ook meteen een flinke buik. groeide op het begin heel hard, toen wat minder en op het eind weer flink! is voor iedereen anders. maar het kan dus wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor,is helemaal niet raar.
Je darmen zetten ook uit,die gaan ruimte maken voor je baarmoeder die nu steeds hoger komt te zitten door de groei van je baarmoeder en baby.
Dat kan al een buikje veroorzaken.
Zeker als het niet je eerste zwangerschap is kan het heel goed dat je nog sneller een buikje krijgt.
Het is volkomen normaal.
De een groeit sneller dan de ander,elk lichaam is immers anders.
Geniet er lekker van!
En gefeliciteerd met je zwangerschap!!