Ik heb in mijn 3e week nadat ik ongesteld was geslachtsgemeenschap gehad, ben ik zwanger? (dat is normaal toch na 2e week?)

Onveilig (heel dom natuurlijk) en nu moest ik 5 dagen geleden ongesteld worden maar ben het dus nog niet. En als ik zwanger ben, wat moet ik dan doen? Ik ben minderjarig en heb gelezen over dat je iets van een pil kan nemen bij een speciale dokter. kan dat zonder dat mijn ouders dat weten?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb echt jullie hulp nodig, ik heb geen idee wat ik moet doen!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb echt jullie hulp nodig, ik heb geen idee wat ik moet doen!

Toegevoegd na 1 dag:
Allemaal erg bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb gister een test gedaan voor de zekerheid waar gelukkig in stond dat ik niet zwanger ben :). Ben nu al bijna een week over tijd, maar dat zal dan wel een andere reden hebben, ik ben weer gerust gesteld :). Nogmaals erg bedankt voor jullie antwoorden!

Toegevoegd na 6 dagen:
Eergister ongesteld geworden :D allemaal erg bedankt voor jullie antwoorden, ik ben nu heel anders over abortus gaan nadenken. Ik hoop dat als andere meiden die hetzelfde probleem hebben dit ook gaan lezen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (9)

Je kunt zwanger zijn maar het kan ook omdat je geslachtsgemeenschap hebt gehad dat je menstruatie later kan komen kijk er maar niet raar van op als je 1 a 2 weken over je tijd bent als het ECHT te lang duurt kun je een zwangerschapstest kopen dan weet je zeker of dat je zwanger bent

Veel succes !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die pil die je bedoelt is denk ik de morning after pil deze werkt het best binnen 12 uur en kan ook nog sterk werken binnen 72 uur. ik zou idd als het al langer geleden is dan 72 uur proberen snel een zwangerschapstest bij de drogist te kopen. Daarna vrees ik dat je toch gewoon bij je moeder te rade moet gaan. Blijf niet te lang wachten met aktie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik was nog vergeten je veel sterkte en succes te wensen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Er bestaat ook nog zoiets als de abortus pil.
Geen aanrader, maar onderstaand kan je je in ieder geval inlezen. Bij deze houd je het vrijwel zeker niet geheim. Bovendien kan alles wat met abortus te maken heeft, emotioneele problemen met zich meebrengen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die pil, de abortuspil, bedoelde ik, maar wist niet dat het zo heftig was... Bedankt voor je info!
Het kan heel goed zijn dat je niet zwanger bent;je menstruatie blijft dan uit door de stress.
Ik zou even afwachten en dan een zwangerschapstest doen of even langs de huisarts gaan.
Breng jezelf niet meer in deze situatie door nooit meer onbeschermd sex te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afwachten lijkt me geen goed idee. Bel met de huisarts en vertel dat je niet wil dat je ouders er van horen. Vraag dan om een zwangerschapstest. Dan weet je het gelijk.

Als de uitslag dan "positief" is (je bent zwanger) dan kan je gelijk de mogelijkheden bespreken.
Niet zwanger?, gelukkig. Je gaat opgelucht naar huis.

Veel succes, niet te lang wachten daar heb je alleen jezelf mee.

Willemien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zaadcellen kunnen wel een paar dagen overleven en het zou best mogelijk zijn dat je zwanger bent.. Het hoeft dus niet per se zo te zijn dat het in de tweede week moet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vervelend voor je die onzekerheid!
Zorg eerst voor wat meer zekerheid, door dus een test te doen.
Als je dan zwanger bent kun je er goed over na denken wat te doen.
Wees alsjeblieft niet bang dat mensen naar gaan reageren en dat dat de reden is dat je er voor kiest om het kindje niet te houden..

Mijn advies is om het gewoon te vertellen aan de mensen die je vertrouwt, als dit je ouders zijn, je ouders, maar deel het!
Er zijn vast mensen die je dan bij willen staan als je zwanger bent, dat kun je beter doen dan uit schaamte maar niks zeggen en een keuze maken waar je misschien later spijt van krijgt.

Bovendien kunnen de meningen van anderen je misschien goed doen.
Natuurlijk zul je een standje krijgen, het was ook niet slim, maar dat zei je zelf ook al, dus dat is redelijk.
Maar maak geen beslissing uit angst of schaamte, dat is eigenlijk wat ik wilde zeggen :$

Succes meisje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt denk ik de map? (morning after pil)
Wat betreft je niet-ongesteldheid gewoon nog een paar daagjes wachten. Ikzelf heb nog nooit geslachtsgemeenschap (leuk woord!) gehad maar ik heb wel een keer gehad dat ik een week te last ongesteld was ik was die week echt heel bang en probeerde me te Herrineren of ik misschien missbruikt was toen ik ... Je gaat rare dingen denken dan . Dus ik zou nog een paar dagen wachten
Sorry voor dit langdradige onduidelijke antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het zo vaak dat ik af en toe een pil vergeet en wat later inneem dan de usual tijdstip, maar toch maak ik mij zorgen als geen menstruatie heb. Maar ik heb gemerkt dat ik als ik vooral gestrest ben dan dat ik dan een paar dagen langer moet voor mijn mestruatie. Maar ik heb het altijd wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft geen zin om af te wachten in deze situatie. Koop morgen een zwangerschapstest bij een drogist en doe deze morgen zo snel mogelijk. Als blijkt dat je zwanger bent kun je 2 dingen doen waarvan de morning-afterpil al uitgesloten is: Kiezen voor een abortus....op korte termijn een opluchting, niemand hoeft het te weten te komen en je kan je eventuele studie ongestoord afmaken.
Je kunt ook deze zwangerschap afmaken maar dan moet je het je ouders toch vertellen en later kiezen voor adoptie.

In beide gevallen kan ik je verzekeren dat je spijt later nog komt in de tijd dat je aan kinderen toe bent. Je zal je je leven lang afvragen hoe je kind eruit gezien zal hebben en hoe oud het dan zal zijn want vergeten zul je het nooit. Psychisch gezien zal je niet zonder pijn zitten, je ouders zullen ook na een stiekeme abotus heus wel iets aan je merken, je wordt stiller en mogelijk gevoeliger en je kan sneller geirriteerd raken en veel huilbuien krijgen als bijwerking en diep van binnen spijt. Helaas als je voor deze kiest zal je er nooit met je ouders over kunnen praten als je ermee zit en ben je veelal op jezelf aangewezen. Pas later als je volwassen bent en het kwaad al is geschied kun je bij een psycholoog komen maar je zal er hard aan moeten werken je verloren kind te verwerken.

Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Volgende keer beter nadenken voor je dit soort impulsieve keuzes maakt.

Sterkte ermee

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik zag pas net dat de vraag al 4 dagen oud is. Ik hoop dat je nu al iets weet en of je alsnog iets aan mijn antwoord hebt.