de strip was op(pil) en ik moet nu binnen 2 dagen ongesteld worden ik heb wel sex gehad toen ik de pil niet slikte vrijdag gestopt zondag sex,zwanger?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien toch een zwangerschapstest?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@lies408: dat lijkt me te voorbarig. Als ze over 4 dagen nog niet ongesteld is (2 dagen over tijd), dan misschien. Maar niet vóór de te verwachte datum van menstruatie.

Antwoorden (6)

Als je in de stop week sex hebt ben je niet in je vruchtbare periode.Dus gewoon na de stop week met een nieuwe strip beginnen,dan is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke dankjewel!
Nee je raakt niet zwanger de
3 belangrijkste pillen hb je al achterover gedrukt :) De middelste van de laatste week is de belangrijkste die de zwangerschap voorkomt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
elke pil heeft precies dezelfde samenstelling (standaard pil). Er is niet 1 belangrijker dan de ander, je moet ze gewoon volgens schema nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
logica: onzin, de anticonceptiepil voorkomt een eisprong.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker betweters :) vraag het effe aan je huisarts :)
nee je kan niet zwanger zijn. De pil zit nog in je lichaam en je zit in je stopweek dus je bent gewoon beschermd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan of dit je eerste strip was van de pil die je slikt of dat je al een langere tijd slikt. Als het je eerste strip is dan kun je niet zeker zijn van de betrouwbaarheid tegen zwangerschap.
Mocht het zo zijn dat je al langer de pil slikt dan ben je ook gewoon in je stopweek beschermd tegen een eventuele zwangerschap. Maar je bent niet beschermd tegen geslachtsziekten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rustig blijven vermoedelijk door de zenuwen nog niet ongesteld!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees de bijsluiter ook goed... Als je de pil volgens voorschrift gebruikt ben je vier weken beschermd tegen zwangerschap, óók tijdens je stopweek.
Je moet wel oppassen bij overgeven binnen een aantal uur nadat je de pil genomen hebt (staat in de bijsluiter, en ook wat je dan moet doen), bij flinke diarree (dan aannemen dat je die maand NIET veilig bent en condooms gebruiken) en bij het gebruik van sommige antibiotica (staat vermeld in de bijsluiter van die antibiotica, want het geldt niet voor alle soorten).
Staat allemaal in de bijsluiter, als je die leest kan dat een hoop vragen en stress voorkomen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit alles wel uitgaande van de gedachte dat je de pil al langer slikt en ook blijft slikken, als je nu helemaal stopt ben je sowieso niet meer beschermd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dit voorkomt zowiezo stress, maar ja ik slik de pil altijd netjes en in de stopweek ja dan vrij ik zonder condoom dat doe ik meestal maar als ik maar niet zwanger word. bedankt~!