Komt er in het geval van een tepelpiercing bij een vrouw nog rechtlijnig melk uit de tepel of spuit het alle kanten op ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (5)

Met tepelpiercings in kan je geen borstvoeding geven. Het wordt aangeraden om die piercings vóór de bevalling te verwijderen. Want dan kan de melk beter door de melkkanaaltjes stromen.
Amadea
13 jaar geleden
als jij denkt dat er bij een vrouw rechtlijnig melk uit de tepel komt moet ik je toch teleurstellen hoor.

door een tepelpiercing maak je geen lek in de tepel dus de richting zal niet veranderen hierdoor, maar spuit evenmin niet alle kanten op. (een tepel is geen tuinsproeier.....)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) dank je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LoL .... +je
Hoewel ik moet bekennen hier volstrekt geen ervaring mee te hebben, kan ik als bioloog wel melden dat een tepel niet bestaat uit een buisje met een gaatje waar de tepelring dan tegenaan kan zitten.

De melkkliertjes komen op verschillende plekjes in de tepel uit.

Wat wel kan is dat de piercing de melkklieren gaat beschadigen en voor ontstekingen zorgt. Geen goede en handige situatie als je borstvoeding wilt geven en een piercing en borstvoeding gaan niet goed samen, maar onmogelijk is het zeker niet.

In ieder geval komen er dus heel veel kleine straaltjes uit de tepel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is per persoon verschillend, maar ik heb het voorbeeld heel dichtbij (mijn dochter) waarbij maandenlange borstvoeding moeiteloos velopen is. Wel de piercing er uit halen zodra de borsten toenemen in omvang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit de melkklieren ontspringen kleine melkkanaaltjes die overgaan in grotere melkkanaaltjes. Deze zijn ook onderling weer met elkaar verbonden. Uiteindelijk komen ze uit in de grootste kanalen die op hun beurt in de tepel uitkomen.

Tijdens de zwangerschap maakt het lichaam onder invloed van hormonen zelfs extra melkkanaaltjes aan.
Elke vrouw heeft meerdere kanaaltjes waaruit de melk uit de tepel stroomt, maar dit aantal is niet bij elke vrouw gelijk.

Melk stroomt dus nooit rechtlijnig uit een tepel, maar ik heb het vermoeden dat je met je vraag misschien bedoelt of de melk dan aan de zijkant van de tepel kan stromen ipv aan de voorkant.
Dit is mogelijk, maar de kans is erg klein. Bovendien zal dit voor de baby niet uitmaken. De baby neemt niet alleen de tepel in de mond, maar ook de tepelhof.
Om die reden kan hij dus nooit "valse lucht" zuigen.